Fred Schepisi si miniseria HBO Empire Falls

de Ileana Cecanu - HBO în 4 Aug 2006
Fred Schepisi si miniseria HBO Empire Falls
Iata in randurile de mai jos un interviu extraordinar pe care Fred Schepisi, regizorul miniseriei Empire Falls, productie originala HBO, a avut amabilitatea de a-l acorda postului mai sus mentionat.
 
HBO: Inainte de orice, vreau sa va spun ca suntem recunoscatori pentru ca ati binevoit  sa ne acordati acest interviu. Sunt reprezentantul PR al HBO Europa Centrala. Intrebarile pe care urmeaza sa vi le adresez au fost colectate din zece tari din regiune…  
 
Da, mi s-a spus.
 
HBO: Asta inseamna ca desi veti auzi o singura voce, toate centrele HBO din cele zece tari vor folosi acest interviu, deci toate cele zece tari va sunt recunoscatoare pentru bunavointa. …  
Asta este extraordinar, iar pentru mine este onoare.
 
HBO: Imi puteti spune cum se pronunta corect numele dumneavoastra? 
Pronuntia corecta este Schepisi, asa cum spui Pepsi.
 
HBO: Schepisi, ca si Pepsi… De unde vine acest nume?
Este un nume Italian.
 
HBO: Prima serie de intrebari se refera la cartea din care s-a inspirat filmul si la scenariu. 
Prima intrebare: “Cum ati dat peste romanul lui Richard Russo, “The end of Empire Falls?”
De fapt nu eu l-am descoperit, ci fostul meu impresar, cu care am ramas in continuare buni prieteni. El il reprezenta pe Paul Newman, care avea drepturi pentru aceasta carte si era  extrem de incantat de roman, iar Sam mi-a sugerat ca ar trebui sa citesc cartea cat pot repede si sa discutam apoi despre asta, lucru pe care l-am si facut. Mi-a placut romanul. Foarte mult. Asa ca eu, Paul si Michael, unul dintre producatori, ne-am adunat si am trecut la treaba. A fost de fapt, un fel de reuniune intre prieteni si am lucrat ca o familie. Am reusit sa il conving pe Paul Newman de fapul ca am am o viziune, o perspectiva buna pentru carte. Si asa a inceput totul…
 
HBO: Aveti idee de ce Paul Newman detinea aceste drepturi si  a fost atat de implicat in acest proiect? I-a placut cartea intr-adevar sau…?
Da, de fapt, era vorba despre altcineva. Nu imi amintesc numele lui in acest moment. Altcineva a detinut in prima faza aceste drepturi asupra cartii lui Richard Russo, iar Paul Newman a fost implicat in realizarea altui film inspirat de un roman al aceluiasi autor. Este vorba despre romanul “Nobody’s Fool”! Lui Paul chiar i-a placut cartea si l-a indragit si pe autor, cred ca Paul a auzit despre faptul ca altcineva cumparat drepturile chiar de la Rick, iar apoi Paul a luat legatura cu Scot Steindorf, cel care a achizitionat initial drepturile pentru carte. Din acest moment, el s-a luptat pentru ca filmul sa fie facut, iar asta nu oricum, ci cu durata necesara pentru a nu renunta la nimic din carte. Asa s-a ajuns la trei ore si jumatate si la realizarea lui de catre HBO.
 
HBO: OK. Multumesc! Stiu ca nu este simplu sa descrieti in cuvinte, dar as vrea sa stiu ce va emotionat cel mai mult atunci cand ati citit cartea?
Asta este o intrebare complicata. Mi-a placut ideea ca o persoana absolut normala se lupta sa supravietuiasca, chiar daca sansa nu prea este de partea sa.  Mama sa a incercat sa il convinga  sa plece din oras, sa mearga in lumea larga pentru a face ceva important cu viata lui, intr-o lume mai buna, dar, in cele din urma, el realizeaza ca este ceea ce este si ca aici este locul unde trebuie sa fie, dorindu-si sa faca bine ceea ce face. Este vorba despre cineva care lupta  cu cei bogati si puternici pentru a supravietui intr-un fel.
 
HBO: Am inteles ca acest impresar, intr-un fel, v-a adus alaturi de Paul Newman. Asta este clar. Dar intrebarea este de ce v-ati hotarat pana la urma sa acceptati sa regizati acest film? Ati fi putut spune nu.
A, este drept! Dar mi-a placut. Este vorba de un lucru mic ce devine din ce in ce mai mare. Este ca si cum ai incerca sa vezi intreaga lume prin ochii unei singure familii si, mai ales prin ochii unei singure personane. Pornesti dintr-un oras foarte mic din mijlocul Americii pentru a obtine o imagine mult mai mare a Americii asa cum este astazi. Si, datorita faptului ca romanul este foarte destept scris, vezi si cum sa ajungi acolo. Vezi cum folosind raurile am ajuns  sa abuzam de ele, cum orasele au creat o economie pentru cei mai multi oameni, dar de fapt, au fost exploatate, iar apoi abandonate, cand a sosit momentul mutarii. Este intr-adevar o extraordinara poveste a umanitatii care trebuie spusa Americii de astazi.
 
HBO: Este intr-adevar America? Credeti ca asta s-ar fi putut intampla la fel de bine si in Australia? Eu nu am fost niciodata acolo, asa ca…
Nu. Nu in acelasi fel. Vreau sa spun ca principiile sunt aceleasi, industrializarea, exploatarea populatiei, iar apoi, in clipa in care asta este convenabil pentru ei, concedierea imediata…
 
HBO: Cat de aproape a ramas filmul fata de cartea din care s-a inspirat?
In principiu, foarte aproape. S-au realizat cateva combinatii. Iar unul dintre momentele interesante a fost acela cand, urmarind ce se intampla in carte,    i-am facut o sugestie lui Rick Russo. I-am spus ca stiu o modalitate interesanta de a incepe filmul. “Ce-ar fi sa sarim peste primele doua capitole. Treci de primele doua si uita-te direct la capitolul trei. Incepem cu o intriga si vei vedea ca, in felul acesta, totul va fi spus intr-o maniera diferita”. Asa ca, intr-un fel am omis primele doua capitole ale cartii. Si, pentru ca am inceput asa, eu si Rick am discutat despre aplicarea acestui principiu asupra intregului roman. Am realizat niste combinatii, dar asta fara sa schimbam intamplarile si povestile din romanul original, acestea pastrandu-si complexitatea. Insa, ni s-a parut mai important ca acestea  iasa la iveala mai curand din reactiile personajelor decat din povestire. Iar cand am apelat la narare a fost mai ales pentru redarea, conturarea cat mai exacta a contextului istoric. In aceasta situatie, ni s-a parut necesar sa fie scrise niste comentarii.       
 
HBO: Ati fost nevoit sa faceti vreun compromis pentru a reusi adaptarea romanului pentru o productie de televiziune?
Nu.
 
HBO: Nu? Asta se poate numi noroc.
Asta este extraordinar. Acesta este avantajul faptului ca filmul a fost realizat cu HBO, nu este nevoie sa faci compromisuri pentru televiziune, asta pentru ca HBO nu este chiar o televiziune in acceptiunea cunoscuta a termenului. Nu esti obligat sa compromiti maniera de a spune ceea ce vrei sa spui cu un film de lung metraj. Poti pastra presiunea asupra personajului principal al povestii si imprimandu-i aceestuia  ritmul si tensiunea pe care le doresti. Se stie foarte bine ca asa se procedeaza de obicei, aceasta este maniera normala de lucru. Insa, aceasa presiune nu a fost prezenta aici cu acest scop. Rostul ei a fost acela de a reda povestea in toata bogatia si compexitatea sa si de a da privitorului prilejul de a se gandi si de a cerceta. Ceea ce am incercat noi sa facem a avut si o parte ascunsa, realizata cumva pe furis. Am vrut sa il atragem pe cel care urmareste filmul in aceasta tensiune in crestere, fara sa ne folosim de vreun fel de carlig dramatic, sau orice alt instrument de acest tip pentru asta. Este o varianta subtila de a trezi si de a mentine interesul telespectatorului.
 
HBO: Cum ati incercat sa prindeti aceasta atmosfera extern de speciala din Empire Falls?
Povestea e asa: actorii sunt mereu interesati de un scenariu bun si de povesti intr-adevar reusite. Deci, acesta a fost primul pas. Asa am inceput. Apoi, faptul ca Paul Newman era atat de implicat a atras imediat si interesul lui Joanne Woodward. Ea nu a fost entuziasmata de la inceput. De fapt, a fost chiar putin refractara.
Era un pic nervoasa, socotind ca am distribuit-o in film numai pentru ca este sotia lui Paul. Asa ca, inainte de toate, a trebuit sa o convingem ca lucrurile nu stau deloc asa si ca ea este cea mai potrivita persoana pentru acest rol.
 
HBO: Insa, acesta nu a fost primul film in care cei doi s-au intalnit pe acelasi platou.  Din cate stiu. Spre exemplu, au jucat impreuna in “Mr and Mrs Bridge”.
Da..
 
HBO: Deci problema a fost aceea ca trebuia sa joace in aceeasi productie in care aparea si sotul ei? Asta a fost ceea ce a deranjat-o? 
Nu. Ea dorea sa se asigure ca abilitatile sale actoricesti  si personalitatea sa au fost cele care au contat in a o allege si nu faptul ca este sotia lui Paul Newman.
Si mai este ceva. Ea nu mai jucase de aproximativ zece ani si era extrem de ocupata cu renovarea teatrului sau Westport, din Connecticut. Era absorbita cu totul de activitatile caritabile ale lui Paul, viata ei urma acum o alta directie,  capatase un alt sens si credea ca acest rol o va distrage de la ceea ce isi dorea sa realizeze.
 In orice caz, am reusit sa o convingem, iar din momentul in care am realizat  baza, au aparut mai multi oameni  care isi doreau sa fie cooptati, asa ca aceasta a fost o circumstanta fericita. Si cred ca au existat si oameni care    si-au dorit sa lucreze cu mine.
 
HBO: Personal, v-ar placea sa locuiti intr-un oras precum Empire Falls?
Nu.
 
HBO: Aveti amintiri asemanatoare legate de vecini? Vreau sa spun… s-a intamplat sa traiti in circumsatnte asemanatoare?
Nu. Sunt din Alban, care este un oras mult mai mare decat realizeaza majoritatea oamenilor, avand  4 milioane de locuitori. Insa, am locuit acolo cand eram foarte tanar, dupa care m-am mutat undeva la tara si am stat    intr-un loc mult mai mic decat  Empire Falls, unde matusa mea avea un hotel. Totusi, atmosfera din Empire Falls nu imi este complet straina. Insa, niciodata nu am trait si nici nu mi-am dorit sa fiu intr-un oras asa de mic precum acesta. Dar, in momentul in care ne aflam in cautarea unei locatii, ceea ce a contat foarte mult in alegerea acesteia a fost faptul  ca aveam toate lucrurile tipice unui mare oras sau ale unuia  rezonabil ca intindere foarte aproape sau in imediata vecinatate si ne puteam folosi de ele fara probleme. Asa se face ca am strabatut drumurile, ajungand din New York pana in Canada pentru a gasi locul cel mai potrivit. Insa, daca ar fi sa discutam despre cea mai buna locatie, cu siguranta ca aceea ar fi fost cea despre care se vorbeste in carte.  Nu se intampla de fiecare data asa, insa, de data aceasta, asa stau lucrurile. Desigur ca ar fi costat ceva mai mult, iar faptul ca dispuneam de tot ceea ce aveam nevoie in locatia in care s-a filmat pana la urma ne-a scutit de niste cheltuieli.
 
HBO: Acolo aveati pana si cantina, nu este asa?
Nu, nu era. Noi am construit-o.
Este construita dupa aceleasi principii potrivit carora ne aflam noi acolo. Datorita faptului ca nu toti eram de acolo, in acea locatie, traind in acea zona, am petrecut ceva timp acolo inainte de a incepe sa filmam, asa ca fiecare s-a integrat in viata acelui loc, asta si  pentru ca am ajuns sa analizam  o comunitate mult mai mult decat ai face-o intr-o vacanta sau cu alta ocazie. Spre exemplu, birourile celor de la productie se aflau intr-o fabrica ce fusese inchisa. De fapt, era vorba despre o veche fabrica de imbracaminte, ar fi trebuit sa vedeti… era o constructie imensa care fusese inchisa cu doi ani inainte de sosirea noastra acolo. In acea zona, pe langa fabricile textile mai fusesera inchise si altele de hartie. Asa ca am realizat ca, in acel moment suntem martorii impactului economic al acestor intamplari asupra vietii oamenilor. In plus, eram cei care se foloseau de spatiile de unde pana nu demult ei isi castigau existenta. Asa se face ca te implici foarte repede in viata oamenilor de acolo, realizand filmul intr-o locatie reala, ceea ce e bine. Ei bine, s-a intamplat ceva interesant atunci cand filmam. Cred ca a fost intr-a doua marti a lunii in care nu puteam filma intr-un orasel numit Skowhegan, pentru ca am fi blocat accesul spre farmacia locala. In fiecare marti, in acea zona toti care isi incasasera cupoanele cu o zi inainte veneau la farmacie pentru a-si face provizii pentru o luna intreaga. Cheltuiau o suma extraordinara pentru asta. Si veneau aici pentru a-si procura medicamentele. Aceste intamplari marunte te ajuta sa fii tot mai aproape de ceea ce se intampla in acel oras in mod normal.
 
HBO: Spuneti-mi, va rog, ati mai intalnit pe cineva atat de bun cum este Miles (personajul principal)? Cu o personalitate ca a lui…
Da, bineinteles. Am mai intalnit. Exista multi oameni in viata reala care, blocati intr-un loc reusesc, sa faca fata foarte bine acestei situatii, desi ei, de fapt, nu realizeaza ca sunt intepeniti acolo. Iar daca se intampla sa isi dea seama nu inteleg cum de au ajuns in aceasta situatie. Am vazut asta la o gramada de oameni din familia mea, iar uneori acestia sunt chiar multumiti de pozitia in care se afla, fara a fi constienti de dedesubturile care i-ar face sa inteleaga ca nu le e atat de bine.
 
 
HBO: Ceva mai devreme ati spus ca aceasta este o poveste tipic americana. Ne puteti spune mai mult despre acest lucru?
Este vorba despre o situatie si mai multe detalii care sunt specifice pentru America si mai ales caracteristice acestor regiuni din America unde aparusera acest  tip de orase. Si nu este vorba doar despre America. Sunt sigur ca in acea zona se aflau multi francezi-canadieni si polonezi. Dar, este vorba despre un amestec, o mixtura a Americii specifica ariei. Intotdeauna mi-au placut situatiile in care, implicandu-te, reusesti sa si inveti ceva despre un loc despre care nu stii mare lucru, dupa care ai senzatia ca esti de acolo, reusesti sa sa te identifici cu multe dintre situatii si ajungi sa te consideri de-al locului. Eu cred ca, dincolo de specificul local, cu siguranta ca multe locuri de peste tot din lume se afla in aceeasi situatie.
 
HBO: Multumesc! Acum as dori sa va adresez cateva intrebari privind productia, oamenii talentati si filmarea propriu-zisa.  Cum de s-a trecut de la film pentru marele ecran la productie de televiziune?
Nu ma gandesc la faptul ca este o productie de televiziune, ci una HBO. Este vorba despre faptul ca ma face sa ma simt  atat de liber cat vreau sa fiu, fara nici un fel de restrictii impuse de cenzura televiziunilor. Oricat de ciudat ar parea, ma refer la sincronizare si abordare. Cel mai important dintre motive a fost acela ca noi am crezut ca filmul are nevoie de o anumita durata pentru a fi bine facut si a nu taia nimic din cartea din care s-a inspirat. Tinand cont de restrictiile comerciale impuse intr-o productie pentru marele ecran, ar fi fost faorte dificil sa convingem, pe cineva sa faca acest lucru si sa avem si bugetul necesar pentru asta. 
 
 
HBO: Care credeti ca este diferenta dintre o productie pentru marele ecran  si realizarea unui proiect pentru televiziune, indiferent ca este vorba despre un post oarecare sau despre HBO? Exista vreo diferenta? 
Da. Nu este vorba despre ceva conventional cum ar fi cenzura sau mediocritatea… nici vorba! Ma  refer la ceea ce se intampla propiu-zis. In primul rand, este vorba despre un buget sigur. Acum, avem bugete destul de bune pentru productiile de televiziune.
 
HBO: Ne puteti da niste cifre?
Cred ca a fost vorba despre aproximativ 24 de milioane. Undeva in jurul acestei sume.  
 
HBO: Dolari americani?
Da
 
HBO: Este un buget  destul de mare. 
Da, dar este vorba si despre trei ore si jumatate si s-a filmat in regim de televiziune, este vorba despre 52 de zile. 
Adica, doua lung-metraje in 52 de zile. Asta inseamna ca ne-am miscat foarte rapid. In orice caz, am dorit sa-I imprimam calitatea si profunzimea inteligentei pe care le regasiti intr-un foarte bun film pentru marele ecran. Un atuu important este si distributia pe care am folosit-o. Ceea ce am reusit, printre altele, a fost sa redam sentimentul ca lucram la o pelicula cinematografica, desi era o productie de televiziune.   
 
HBO: Cum v-ati descurcat cu aceasta distributie talentata, plina de nume sonore?
Da, ceea ce m-a multumit cel mai mult a fost un scenariu intr-adevar foarte bun, inspirat de un roman premiat, care spunea ceva, ceva important. In plus, ii aveam pe Paul Newman si pe Joanne Woodward, puncte de atractie majora. Si, asa cum am mai spus, eu aveam reputatia de a lucra cu actorii numai pe materiale bune. Combinatia tuturor acestora si faptul ca am lucrat foarte bine cu fiecare in parte, indiferent ca era vorba despre mine, Paul sau Marc si toti ceilalti. De la bun inceput, i-am facut pe actori sa inteleaga faptul ca este vorba despre un proiect foarte serios, iar contributia lor va fi foarte importanta si respecata.
 
HBO: Cum a fost sa lucrati cu Paul Newman si Joanne Woodward, doua nume legendare?
Absolut fantastic. O, extraordinar! Si am sa va spun si de ce. Toata lumea era extrem de incantata de faptul ca lucreaza in compania lor, iar asta a contribuit fundamental pentru film. Deci, a fost o incantare si toata lumea a inteles ca suntem oarecum presati de timp si fiecare a incercat sa ajute. De la bun inceput a fost o atmosfera extraordinara, care a crescut in intensitate cand am ajuns la locatie, asa ca toti ne-am simtit foarte bine. A fost senzational ca am filmat intr-o locatie reala, cu o distributie ca aceasta si o echipa extraordinara. Toti erau foarte amabili si implicati pentru ca isi doreau sa participe la acest proiect. Toti au contribuit, au gandit pozitiv, nu au existat nemultumiri. In oras, erau numai doua sau trei restaurante, iar la doua dintre ele mergeam frecvent si ne intalneam aici, mai ales in weekend. In mod real, a fost vorba si de o comuniune spirituala. Era vorba despre o energie extraordinara care ne insotea peste tot. Oameni ca Paul Newman si Ed Harris erau cei care veneau cu idei in mod constant. Ei au contribuit cu entuziasm si ascultau, in acelasi timp, cu mare atentie indrumarile regizorale. Vorbesc despre oamni care vroiau sa joace si au facut o treaba extraordinara, iar pentru mine a fost o experienta extraordinara.    
 
HBO:  Suntem foarte fericiti sa auzim asta tocmai pentru ca ne gandim ca aducerea atat de multor vedete intr-un loc atat de mic putea fi o problema.
Da.
 
HBO: Ati trecut prin momente dificile?
Nu. Deloc. Nici macar un moment delicat. Cred ca asta se datoreaza respectului pe care fiecare l-a avut fata de celalalt si sansei pe care am avut-o de a realiza ceva foarte bun daca fiecare da tot ce poate.  
 
HBO: De obicei, alegeti actori si actrite de prima mana pentru filmari. Sunteti de parere ca pentru a realiza un film bun este absolut necesar sa aveti actori valorosi sau un film bun poate fi realizat si fara nume sonore?
Repet. Sunt doua lucruri distincte aici. Este vorba in primul rand despre o realitate practica. Este foarte dificil sa faci un film daca nu consideri ca ai distributia cea mai buna pentru acea productie. In primul rand ca nu reusesti sa obtii banii de care ai nevoie. Poate doar daca reusesti sa-I convingi pe toti sa lucreze gratis…  In egala masura, este imposibil, chiar si in situatia in care vorbim despre HBO, sa realizezi un film daca nu faci rost de niste actori de un anumit nivel. Asta este practica. Si exista multi, foarte multi actori care au dureri de cap din aceasta cauza, iar asta a deveneit o idiotenie care infesteaza aceasta industrie si orice forma de arta.  Deseori exista sase, sapte oameni care pot  fi absolut magnifici, insa nu li se acorda sansa de a se exprima. Si mai este un nivel. Exista o gramada de actori extraordinari care nu sunt staruri. Sunt interesanti, capabili, dar nu emana acel aer care sa ii entuziasmesze pe oameni. Desigur exista si categoria starurilor care nu sunt buni actori, insa oamenii ii plac si doresc sa ii vada. Nu trebuie trecuti cu vederea cei care sunt si staruri si actori extraordinari, iar Paul Newman, este, de parte, in top aici. Este ceva extrem de special in legatura cu acestia din urma.  Nu stiu daca ati inteles ce am vrut sa spun…
 
HBO: Am inteles. Multumesc foarte mult! Va puteti aminti cateva momente amuzante din timpul filmarilor? Cred ca aceasta este o intrebare pe care o auziti adesea…
Ei bine, ceea ce este ciudat in legatura cu momntele amuzante de la filmari este faptul ca sunt nostime pentru noi atunci cand ne aflam in momente de mare tensiune, dorind sa iasa bine. Ganditi-va ca locuim impreuna vreme de cateva luni. Grupul dezvolta un fel de limbaj propriu. Exista numeroase glume si comentarii, dar tot ceea ce se petrece este amuzant numai pentru noi, in acel moment, in acea situatie. Sa incerc sa imi amintesc macar una… Nu, nu reusesc sa imi amintesc …
 
HBO: Richard Russo a venit la filmari?
Da, bineinteles! Richard a fost implicat. Am lucrat foarte mult la scenariu si apoi foarte mult si in perioada de pre-productie si chiar in timpul filmarilor. Cand turnezi o scena, uneori se intampla ceva extraordinar. Realizezi ca poti introduce ceva dintr-o alta scena pentru a o imbogati pe cea la care lucrezi, iar, in timp ce o faci, realizezi ca, de fapt, nu ai nevoie de acea scena, asa ca schimbi mai multe alte lucruri.  Asa ca ramai atent la asta si, in acelasi timp, lucrezi la asta tot timpul. Acesta este motivul pentru care a trebuit sa il tin pe Richard aproape. Si toate acestea s-au intamplat si in pre-productie. Ca sa intelegeti mai bine, finalul peliculei a fost realizat foarte aproape de finalul productiei, asa ca Richard a foat implicat pana la sfarsit.  
 
HBO:  Am inteles… este foarte, foarte interesant. V-ati gandit sa va intoarceti in Empire Fall si sa realizati un film cu povestile locuitorilor de acolo?
Nu. Intotdeauna mi-a placut sa descopar drumuri noi. Ceea ce va pot spune ca m-am simtit foarte bine acolo, exista multe lacuri si locuri interesante acolo, asa ca, toata lumea s-a acomodat destul de bine.  Este un loc extrem  de placut unde ne-am si relaxat. Stiu ca in momentul in care ne-am intors aici pentru una dintre premiere, toti ne simteam fantastic. Ne-am facut o multime de prieteni acolo, asa ca va fi foarte placut sa mergem in vizita la ei.
 
HBO: Acum as dori sa imi raspundeti la niste intrebari legate de succesuI filmului. Cum v-ati simtit cand ati realizat ca “Empire Faalls”  s-a bucurat de acest succes imens? S-a intamplat sa aveti o premonitie secreta a faptului ca se va ajunge aici?  
Toti am stiut ca facem un film intr-adevar foarte bun. Toti cei implicati in aceasta aventura stiam ca lucram pe un material exeptional, cu oameni foarte talentati si dedicati, asa ca pe toti ne-a motivat acesta perceptie. Ceea ce inseamna ca, din punctul nostru de vedere, am simtit ca daca punem totul la bataie vom avea succes. Insa, ceea ce numesc eu succes este faptul ca fiecare si-a facut treaba bine, cat a putut de bine. Apoi, felul in care publicul a perceput filmul, acesta este un alt fel de succes, diferit.  
 
HBO: Daca am inteles bine, sunteti multumit de felul in care a iesit filmul, asta insemana ca, personal, ati dat lovitura.
Da.
 
HBO: Cum e sa fii nominalizat la Emmy ca regizor?
Asta a fost o veste foarte buna. Mi-a placut asta.   
 
HBO: Stiu ca nu este foarte simplu sa raspundeti...
Vreti sa stiti adevarul? Nu prea ma incanta situatia, ma refer la princepiile, la regulile lor, nu-mi place sa vad toate acele comparatii intre filme si nici competitia dintre productii. Insa, daca iau in calcul faptul ca asta contribuie la recunoasterea prestatiei deosebite a multor oameni si este un lucru bun  pentru publicitate, atunci e ok. 
Dar ma bucur ca, dincolo de aceasta ceremonie, filmul a fost apreciat, iar lui Ed Harris i s-au recunoscut meritele deosebite pentru aceasta interpretare. Prestatia lui Ed Harris, maniera lui de interpretare este extrem de naturala, fara nici cea mai mica fisura.
Lucurile stau asa. Cand vezi pe cineva interpretandu-l pe Elvis Presley intr-un film biografhic, sa zicem, poti aprecia daca este bun sau nu pentru ca ai termen de comparatie. Dar, cand cineva creaza un personaj si este        intr-adevar priceput la asta, ii iese bine, nu poti aprecia faptul ca asta se datoreaza in primul rand faptului ca este un foarte bun actor. Asta este una dintre probleme atunci cand vorbim despre premii.   
 
HBO: E in regula. Atunci haideti sa trecem peste asta. Pentru cine credeti ca este recomandat acest film? Sau cum i-ati convinge pe cei care au citit cartea sa vada si filmul?
Cred ca poate fi urmarit de toata lumea, fara restrictii de varsta. Cred ca cei tineri vor fi putin surprinsi urmarindu-l si vor avea ceva de invatat. Este vorba despre viata din America si vor intelege cum s-a ajuns aici, vor reusi sa isi vada locul pentru ca, pentru cei tineri, este o poveste contemporana, care ia in discutie si problemele prin care trec ei si adolescentii din zilele noastre.  
 
HBO: Pentru cei care nu au citit cartea inca, ce le recomandati sa faca prima data sa citesca romanul sau sa vada filmul
Cred ca este mai bine sa vada filmul… Nu este nevoie sa citesti neaparat cartea pentru a-ti placea filmul. Si este valabila si varianta inversa. Poti citi cartea, fara sa fie necesar sa vezi filmul. 
 
HBO: La ce lucrati in acest moment? Care sunt planurile dumneavoastra? 
Unul este despre crimele din Filipine ale unui general japonez  din timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial si cred ca va avea rezonante importante in vremurile noastre. Filmul se va numi “The Beast of Batean”.
Sunt la un pas de a realiza o productie australiano-vietnameza, care se va numi  “Last Man”, in care vor fi distribuiti cei mai buni actori si actrite din Vietnam si Australia. Va fi o realizare foarte importanta ce va vorbi despre experienta australienilor in Vietnam. Urmeaza o pelicula africana, care se va filma in Zimbabue despre ceea ce se intampla cu fermele de acolo sub regimul lui Mugabi.
 
HBO: Acestea sunt toate lung-metraje?
Da, toate.
Ar mai fi inca doua sau trei, o comedie romantica plasata in timpul Razboiului Civil dar deocamdata nu este ceva definitiv.
 
HBO: Care dintre toate cele despre care ne-ati vorbit credeti ca va ajuge primul in cinematografe?
Oh, intotdeauna ma insel in privinta asta…Probabil ca va fi “The Beast of Batean”.
 
HBO: Va multumesc foarte mult pentru timpul acordat, mi-a placut foarte mult cum a decurs discutia cu dumneavoastra Poate ca nu stiti dar in Europa Centrala filmul va putea fi vazut la HBO in luna august in toate tarile, nu in acelasi timp, ci la o diferenta de o saptamana sau doua.
 
**************************
 
EMPIRE FALLS, o miniserie originala HBO, alcatuita din doua parti, isi va face debutul in august la HBO, canalul pay TV premium de top.
 “Aceasta productie HBO extrem de emotionanta s-a dovedit a fi un adevarat succes . A adunat laolalta actori de calibru precum Ed Harris, Paul Newman sau Helen Hunt. Productia a castigat numeroase premii, ceea ce dovedeste, din nou, ca HBO este o adevarata sursa de valori reale.” – a declarat Judit Minda, VP Programming HBO Europa Centrala.
 
Fiecare oras mic ascunde o poveste mare. Ed Harris, Philip Seymour Hoffman, Helen Hunt, Paul Newman, Robin Wright Penn, Aidan Quinn si  Joanne Woodward fac parte din distributia senzationala a acestei minii serii in doua parti, bazata pe romanul castigator al premiului Pulitzer, al carui autor este Richard Russo.
 
Empire Falls este un orasel in declin, undeva in New England. Miniseria din doua parti dezvaluie viata locuitorilor din acest orasel, viata dulce-amaruie, melancolica, a acestor oameni, care sunt stans legati si influentati de raul Knox. In centrul povestii se afla Miles Roby (Ed Harris), care se ocupa de cel mai mare restaurant din oras de aproximativ douazeci de ani. Miles nu a fost capabil sa rupa legaturile ce-l legau de orasul sau natal aflat in declin. Descoperim inca de la inceput ca el este intr-un permanent conflict cu malitiosul sau tata, Max (Paul Newman), cu prezenta dominatoare a lui Francine Whiting (Joanne Woodward), care detine restaurantul pe care el il conduce restaurantul de care se ocupa Miles. Putem afla ca Miles tocmai trece printr-un divort de sotia sa Janine (Helen Hunt), astfel aflam de existenta lui Tick (Danielle Panabaker), fiica lui excesiv de sensibila, vom descoperi incetul cu incetul toate legaturile secrete care-i unesc pe locuitorii din Empire Falls. Prin intermediul flashbackurilor frecvente din copilaria lui Miles, in care apar imaginea mamei sale, Grace (Robin Wright Penn) si cea a sotului decedat al lui Francine, C.B. (Philip Seymour Hoffman), lui Miles i se dezvaluie treptat trecutul sau si reuseste sa-l inteleaga si sa-l accepte, reusind astfel sa-si poata trai prezentul.
"Mi s-a parut interesant ca un barbat de varsta mijlocie poate fi prizonierul mai multor feluri de iubiri. Una care isi are originea in trecut, una care se afla in viitor. "- spunea Richard Russo, scriitorul romanului Empire Falls, cunoscut de publicul din Europa Centrala, mai ales pentru cel de-al treilea roman aparut, "Nobody's Fool," care a stat la baza filmului lui Robert Benton, productie in care il putem vedea pe Paul Newman.
 
EMPIRE FALLS este dedicat perseverentei prietenilor si vecinilor de-o viata, nealterat legati de generatii, fiecare dintre ei fiind intr-un anume fel influentat de umbrele trecutului.

„Suntem mandri ca putem oferi productia Empire Falls abonatilor nostril din Europa Centrala. A fost rasplatita cu atatea premii, incat mi se pare imposibil sa le numesc pe toate, dar as dori sa vi le impartasesc pe cele mai importante: Paul Newman a castigat premiul Emmy la categoria Cel Mai Bun Actor in Rol Secundar, in timp ce Ed Harris, Philip Seymour Hoffman, Joanne Woodward si scriitorul Richard Russo au fost cu totii nominalizati la premiile Emmy. In 2006, Empire Falls a primit Globul de Aur pentru Cea Mai Buna Miniserie sau Film de Televiziune. Tot atunci, Ed Harris si Joanne Woodward au fost nominalizati la Globul de Aur pentru interpretarea din Empire Falls.” – a declarat Jim Helfgott, VP Sales & Marketing HBO Europa Centrala
 
Aceasta miniserie in doua parti, produsa de catre HBO va beneficia de o programare cu totul si cu totul speciala, datorata tocmai, importantei si valorii sale.
 
Vineri, 18 august de la ora 20.00, HBO va difuza Empire Falls, prima parte, urmand ca sambata, 19 august de la ora 20.00 sa fie programata cea de-a doua parte.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells