Ne-am obisnuit atat de mult cu cinematografia incat ea a ajuns un referent pentru viata noastra cotidiana: sarutam precum Clark Gable in Gone With The Wind, cand ne gandim la o crima ne intoarcem la scena dusului din Psycho, sau la cutitul pentru spart gheata din Basic Instinct, cand visam o masa imbelsugata zburam spre bucatele din Le Festin de Babette si, de multe ori, dupa ce ne certam cu cineva realizam ca ne-am aprins precum Robert de Niro in Raging Bull.
Estetica Filmului de Jacques Aumont, Alain Bergala, Michel Marie, Marc Vernet raspunde unei suite de intrebari prin care putem intelege cum, in timpul unei vizionari, cinematografia reuseste atat de bine sa ne emotioneze, sa ne transforme: Ce este un film? Cum izbuteste filmul sa spuna ceva si ce spune in fapt? A dezvoltat cinematografia o rostire a ei, diferita de oricare alta rostire artistica? Cui se adreseaza cinematografia si ce relatie dezvolta cu publicul sau? Pentru a raspunde acestor interogatii, autorii analizeaza notiunea de film, o reprezentare vizuala si sonora, discuta problema montajului si modalitatile de manipulare prin montaj, vorbesc despre relatia dintre film si realitate, prezinta o istorie a limbajului cinematografic, ofera repere privind analiza textuala a unui film si ofera o imagine a felului in care filmul isi prelucreaza spectatorul.
„De la simpla iluzie de miscare la complexa gama a emotiilor, trecand prin fenomene psihologice precum atentia sau memoria, intreaga cinematografie este conceputa pentru a se adresa mintii umane mimand mecanismele acesteia: psihologic vorbind, filmul nu exista nici pe pelicula, nici pe ecran, ci numai in minte, care ii da realitatea sa.” (Estetica Filmului, p. 172)
Volumul poate fi cumparat intre 21 si 25 noiembrie la Targul de Carte Gaudeamus, Romexpo, Pavilionul Central, de la standul Editurii IDEA (nivelul 7.70, standul 3).
Din 28 noiembrie volumul poate fi gasit in Librariile Carturesti, Librariile Noi si Libri Books. Volumul poate fi comandat online pe www.ideaeditura.ro, cu plata ramburs. Editura IDEA suporta cheltuielile de expediere a cartii.
Patru norocosi pot castiga volumul, participand la concursul de pe Cinemagia.