Dezbatere România: cu mobilul în sala de cinema

de Gloria Sauciuc în 10 Iun 2011
Dezbatere România: cu mobilul în sala de cinema

Una dintre spectatoarele cinematografului Alamo Drafthouse din Texas a fost evacuată din sală pentru că a trimis sms-uri de pe mobil în timpul
filmului.

Tânăra a hotărât să trimită un mesaj vocal furios conducerii, care -surprinzător - în loc să şteargă imediat mesajul, a ales să-l difuzeze
public, şi în varianta necenzurată! Astfel că, înaintea filmelor rulează acum mesajul plin de înjurături (şi probabil trimis la beţie), urmat de o
voce din off: "Cu plăcere! Şi mulţumim că nu revii la Alamo!" Puritanism dus la extrem sau respect pentru spectatorul care ţine cont de reguli? Cum aţi califica gestul celor de la Alamo Drafthouse?

Chiar dacă toate cinematografele - incusiv în România - au o interdicţie formală privind vorbitul la telefon în timpul filmului, pe care spectatorii când o respectă când nu, cinematograful Alamo Drafthouse din Texas a luat regula mult mai în serios. Dacă prin stricteţe Drafthouse a reuşit să îndepărteze un număr de spectatori, restul clientelei a apreciat, se pare, politica. 

Dacă în România doar la spectacolele de teatru o voce care precedă gongul ne roagă să nu folosim telefoanele mobile în timpul spectacolului, în cinematogafe nu există indicatoare de interdicţie, sau au o prezenţă discretă. Fiecare dintre noi e posibil să se fi confruntat cu un moment enervant, în care "protagonistul"era un telefon mobil, dar - s-o recunoaştem - toţi am folosit telefonul în sala de cinema. Un sms urgent sau poate chiar un apel care nu suporta amânare... De ce suntem mai sensibil la ecranul foarte luminos al smartphonului pe care îl deschide în timpul filmului vecinul de scaun şi de ce suntem atât de îngăduitori faţă de propriile nevoi de a transmite ceve prin sms în timpul filmului?

Povesteşte-ne despre cea mai neplăcută experienţă pe care ai avut-o la cinema cu un telefon mobil, propune o soluţie pentru responsabilii de
cinematografe şi comentează cazul Alamo Drafthouse din Texas. Cel mai bun răspuns primeşte un film-surpriză pe DVD.

Mesajul tinerei scoase afară din timpul filmului îl poţi vedea mai jos. 

Părerea ta

Spune-ţi părerea
danymury pe 10 iunie 2011 09:22
nush ce sa zic..nu trebuie interzise telefoanele, ce sti ce urgenta ai...am avut o experienta era unu in spatele meu si o inceput sa vb cu nu stiu cine la telefon, fara nici un stres "ce faci, ce mai lucri" si o vb 20 de min bune..asa chiar este exagerat sa trimiti mesaje e ok ca nu deranjeaza pe nimeni da sa nu incepi sa vb ..pentru ce ai mai venit la cinema daca un sfert de film tu vb la telefon..naspa..aaa da si o fost naspa faza cu Drafthouse ...
Gebeleizis pe 10 iunie 2011 09:49
Eu recunosc ca am mai trimis cateva mesaje in timp ce eram la cinema. Ca o scuza pot sa spun ca toate erau urgente.
v0ltz pe 10 iunie 2011 09:58
Mie unul mi se pare normal, multi merg la film sa treaca timpul, sa stea cu prietena, sa fie cu gasca de prieteni si asa mai departe, dar sunt oameni care chiar sunt interesati si pasionati de filme, si nu cred ca poti fi atent daca cei din jur fac orice altceva numai sa urmareasca filmul nu...
incognito pe 10 iunie 2011 10:22
Nu am folosit niciodata telefonul in timpul unui film (sau al oricarui tip de spectacol) si ma deranjeaza foarte tare cei din sala care o fac. Cand sunt la un spectacol inchid telefonul. In gneral vizionarea unui film e ceva planificat, adica stii ca in acele minute vei sta intr-o sala de cinematograf. Da, se pot intampla multe in acele minute, dar poti sa le afli si dupa ce ai iesit din sala. Iar daca in sala te plictisesti, n-ai decat sa iesi. E foarte firava departajarea intre "drepturile" mele si a celui care vorbeste la telefon. Adica e dreptul meu sa urmaresc in liniste fara sa fiu deranjat, dar e si dreptul lui sa vorbeasca la telefon. Din cauza asta s-au "inventat" reguli, care niciodata nu vor impaca pe toata lumea. Dar pe langa reguli mai exista (sau ar trebui sa existe) si bun simt. Sau macar sa se tina cont de vorba "ce tie nu-ti place, altuia nu face". Si da, sunt 100% de partea celor de la Alamo!
Sorin87 pe 10 iunie 2011 10:41
foarte curajoasa tanara
jan pe 10 iunie 2011 10:44
Mi-a placut finalul,civilizat raspuns si amuzant :))):)))).Sunt si in Romania piti dastea q gura mare si proaste asa k ma astept sa vad si un video 100% romanesc :P.
felix pe 10 iunie 2011 10:54
Am fost deranjat in numeroase cinematografe de acesti "oameni de afaceri" pt care apelul primit e foarte important . Mai des in Bucuresti (unde numarul de cocalari e mai mare) si mai rar la Cluj , Oradea sau Baia Mare . La Baia Mare am rugat o fata sa nu ne mai povesteasca filmul si mi-a raspuns ca ea a platit bilet de intrare . Asa tara asa spectatori .
Daca afacerea vietii voastre cade ca nu raspundeti la tel , va rog dati reject , coborati si iesiti din sala , ca oricum filmul nu va interesa si mult succes in afaceri . Cei care povestesc minute intregi lucruri neimportante (cum a auzit cineva de mai sus) , au dat banii degeaba si ii deranjeaza si pe ceilalti . Cred ca cei de la cinematograf sunt la fel de vinovati . Ar trebui sa fie mai duri .

Imi place cum deschid usile INAINTE de finalul filmului si lumina din cadrul usii iti bate in fata .

adiman83 pe 10 iunie 2011 11:25
eu locuiesc in Suedia acum si la cinematografele de aici inainte de inceperea filmului vine o tanti in fatza cu un microfon si spune ca telefoanele mobile se inchid pe durata filmului. si pot sa va spun ca spectatorii au luat indicatiile angajatei respective foarte in seriossi pe toata durata filmului nu s-a auzit nici un telefon sunand sau pe cineva ca citeste un SMS. nu moare nimeni 2 - 3 ore cu telefonul oprit .. ai venit sa vezi un film nu sa folosesti telefonul.

cea mai buna solutie cred ca ar fi nu interzicerea telefoanelor, ci ori o interdictie de a mai intra in sala cu el - o idee ar fi reintroducerea unui sistem similar cu fostele garderobe de pe vremuri unde sa iti lasi haina (daca e frig afara) si telefonul sau alte obiecte care te-ar incomodai n sala.

o alta solutie ceva mai simpla ar fi bruierea semnalului GSM pe in sala. cum? simplu. se poate face in peretii salii de cinema o cushca Faraday si atunci poti sa ai cate tel vrei in buzunar ca oricum nu vor avea nici un pic de semnal

in legatura cu Alamo Drafthouse --- felicitari

claudiu_claudiu pe 10 iunie 2011 11:27
Eram la premiera filmului Fast Five cu un grup de amici.In fata noastra s-au asezat cativa baieti.Pe unul dintre ei il cunosc si stiu ca e un mare cocalar si fix ala s-a apucat la jumatatea filmului cand era partea mai interesanta sa raspunda la un apel.Apelul a fost scurt tre sa recunosc,dar in intervalul ala de 5-6 secunde cat a vorbit TOATA SALA NU MAI AUZEA CE ZIC ACTORII DIN FILM CA VORBEA TIPU RESPECTIV. Plus ca pe toata durata filmului el si cu gasca lui vorbeau ca pe strada.
Mentionez ca sunt din braila.

paul1ca pe 10 iunie 2011 11:32
Eu cand ma duc la film,inchid telefon.Dar este aiurea cand auzi in sala cand suna un telefon,te scoate din moment.
john pe 10 iunie 2011 11:34
@incognito - de-acord sa nu vorbesti la telefon, dar sa iti inchizi telefonul e putin extrem. Atata timp cat nu deranjez pe nimeni (si nu vad cum fizic poate deranja lumina unui telefon intr-o sala de cinema), ar trebui sa am voie sa fac ce vreau, inclusiv sa trimit sms-uri. Daca stau la jumatatea randului si trebuie sa ies sa vorbesc in loc sa scriu un sms, deranjez mult mai multi oameni decat, respectiv, pe un personaj fictiv de langa mine care poate fi deranjat de lumina unui telefon.

Pe principiul asta putem da afara din cinema si oameni care brusc se ineaca cu popcorn si tusesc mai tare de 2-3 ori, sau poate ii vine unuia sa stranute doamne fereste si o face mai zgomotos sau repetat. Tot ce este regula si se impune trebuie sa fie maxim de general exprimat astfel incat sa nu existe loc ca un om care nu a gresit cu nimic sa fie evacuat, sa zicem, din cinema.

trebuie.sa.nu.fim.totalitari

Aurel30 pe 10 iunie 2011 11:41
Cu deranjul unora ce nu pot sa se abtina a vb la tel in timpul filmului din pacate am patit-o si eu..in marele cinema multiplex din Iulius mall Timisoara..e ok sa ai tel la tine..dar din bun simt il tii pe silentios si in cel mai rau caz la indemana..suna.,.se lumineaza ecranul si daca chiar trebuie sa raspunzi iesi din sala si vb. Dar ma inebuneste mereu aceiasi faza..suna tel cuiva..ca deh unii nu pot sa respire fara tel si mereu auzi acelasi lucru.."sal..nu pot sa vb acum..sunt la cinema..te sun eu mai tarziu"..Sunt de acord cu adiman83, ar trebuii izolata sala impotriva semnalului gsm..si gata, plus ca ar fi bine sa stea si cate un domn reprezentant al cinemaului in sala..macar asa de aparenta! Va multumesc!!!
adiman83 pe 10 iunie 2011 11:49
@Alex bine zis. luminile se sting in sala cu un scop .. ca sa faca experienta filmului mai placuta, ca sa poti urmari cum trebuie imaginea de pe ecran si pentru a minimiza cat mai mult orice distragere a atentiei de la ecran. normal sa si ecranul unui telefon deranjeaza, mai ales ca azi majoritatea avem smartphone-uri sau in orice caz telefoane cu display mare care emit mult mai multa lumina decat in vremurile telefoanelor cu ecran verde-negru. utilizarea telefonului intr-un asemenea mediu, indiferent daca vorbim de film teatru sau orice alta sala de spectacol, reprezinta o lipsa totala de respect pentru cei din jurul tau.

si da, dragi copii!! aici intra si trimiterea sau citirea unui SMS

Alex (iar, scuze) pe 10 iunie 2011 11:51
@john - prietene, fabulezi. Intregul paragraf 2 al commentului tau e total lipsit de legatura cu subiectul acestui articol. Aici este vb de respectul pt cei din jurul tau (care shtiu k la noi in Romanica inca nu exista - de aceea am ajuns in halul in care suntem). Eu inteleg k ai folosit exagerarea k sa-tzi faci punctul de vedere intzeles dar nu cred k vorbitul la telefon sau datul sms-urilor este o functzie fiziologica asha cum este tusea sau stranutul. Cat despre partea legata de regimul totalitarist, intzelege k aici nu este o lupta pentru putere ci pentru bunul simtz, pe care din ce in ce mai putzine persoane (printre care, clar, shi tu) nu-l mai au
Adra pe 10 iunie 2011 12:10
@adiman83 nu cred ca solutia ta cu garderoba ar fi ok. tu ti-ai lasa telefonul in grija altora?indiferent ca e ieftin sau scump telefonul? majoritatea cinematografelor si alte locatii nu-si asuma responsabilitatea pentru obiectele pierdute/uitate.asa ca...de obicei nu ma deranjeaza ca se citeste/scrie un sms..dar cu vorbitul la telefon e alta treaba.da..daca te suna cineva si trebuie neaparat sa raspunzi iesi afara si vorbesti..dar si asa se gasesc unii care sunt deranjati ca ala se plimba prin sala si pierd unele secvente.
acuma cei de la alamo trebuiau sa difuzeze ce scria tipa in sms :)) desi era imposibil.
o solutie ar fi sa se difuzeze inainte de film un mesaj pe ecran ca spectatorii sa inchida telefonul in timpul filmului altfel vor fi sanctionati...na poate unii mai uita sa-l inchida :)

lucian pe 10 iunie 2011 12:16
Trebuie facuta o lege interna cu drept de amenda. Clar. Cand traim intr-o tara in care bunul simt lipseste, atunci intra in drept legea si corectiile. Daca ai urgente atuncu nu intra la film daca vrei sa pierzi timpul, du-te la o terasa. Dreptul celor ce vor sa vizioneze filmul cine il protejeaza ? Inchizi tel si cu asta basta. Altfel, in timp, daca nesimtirea va fi mare nici tragere de inima nu vom avea ( pt cei ce vor intr-adevar sa vizioneze) sa mergem. Exact cum cei nefumatori nu au mai mers la restaurant sa manance o pizza sau altele din cauza fumatorilor. Mai nou au inceput sa fumeze si in cofetarii. Si atunci vom avea cinema pt nesimtiti si restaurante pt fumatori iar noi ceilalti la iarba verde si un gratar. Succes.
Octavian Brânzei pe 10 iunie 2011 12:32
Din cîte ştiu eu Teatrul Bulandra are un sistem de bruiaj - în sala de teatru de la Izvor nici un telefon mobil nu are semnal şi nu poate fi folosit. Dacă teatrul Bulandra poate, de ce nu ar putea şi sălile de cinematograf?
toma pe 10 iunie 2011 12:54
E foarte bine ca-i arunca din sala pe cei ce isi folosesec mobilele in timpul proiectiei. De ce sa nu fie si la film ca la teatru cand se roaga expres publicul sa-si inchida mobilele. Poate ar trebui sa existe gong si la cinema ca sunt uituci destui in materie de bun simt.
12345 pe 10 iunie 2011 13:18
eu am mai trimis mesaje sau am respins apeluri,chiar daca era pe vibratii,la deranja si se si..auzea `vvvvv-vvvv-vvvvv`.
in schimb ma deranjeaza `neoanele albastre` de pe scari,pt mine unul strica feeling-ul.

Bayard pe 10 iunie 2011 13:24
Vorbitul clar trebuie interzis si persoana in cauza evacuata..... daca e atat de nesimtit incat nu poate iesi din sala ca sa vorbeasca. In ce priveste SMS-urile..... e clar discutabil, ecranul mobilului lumineaza, poate sa enerveze...... dar oricum ai ditamai "ecranul" de 100 metri patrati in fata, asa ca atata timp cat telefonul e pe mut nu vad de ce sa fie interzise SMS-urile. E chiar la moda in unele zone sa postezi pe facebook/twitter cand te uiti la un film.....
MissBlossom01 pe 10 iunie 2011 13:36
Genial sfarsit la filmulet =))))))).
MyaTunde pe 10 iunie 2011 13:37
e cam exagerata treaba... sa iti pui telefonul pe silentios din respect fata de cei din jurul tau este ceva normal...
un lucru ce tine de buna educatie si cei 7 ani de acasa.
dar sa te dea afara pt ca trimiti un mesaj?
:) si eu as fi reactionat probabil asemanator cu tipa..

eu pe 10 iunie 2011 13:49
cam ciudat ca au dat-o afara, totusi, din ce a zis ea, iti cauta locul. Eh, ma rog, eu nu as fi reactionat ca ea, probabil m-as fi dus acasa si as fi descarcat filmul :)
zeno.marin pe 10 iunie 2011 14:14
In mod voit sau nu, articolul Gloriei atrage atentia asupra mai multor aspecte.

In primul rand partea evidenta. Lipsa generala a bunului simt, in forma sa cea mai stridenta si ajunsa pandemica. O adevarata ciuma secolului nostru care se manifesta si mai violent in tarile barbare, fara educatie. Iata cum zilnic suntem martori la zeci de huliganisme, grosolanii si acte care sfideaza orice inchipuire, insa expunerea repetata la ele ne face insa aproape indiferenti la ceea ce, prin comparatie, pare a fi un delict aproape microscopic. Cu alte cuvinte ne-am obisnuit sa fim insultati, agresati, molestati fizic si moral atat de mult incat asemenea incidente par a face parte din normalitate, asa cum din normalitate face parte bazaitul mustelor de carne intr-o macelarie...

Oricum, unele "don't do's" nu sunt neaparat combatute prin educatie speciala si nici macar prin afise de interdictie evidente. De ce? Pentru ca aici intervine urmatoarea chestiune: componenta psiho-sociala a fenomenului marcat de ceea ce se cheama "Facebook", "trend", "Avatar" sau "smart phone", puternic intretinuta prin feedback de reclamele corporatiilor de tip imperiu Zuckerberg.

Asa se face ca un gadget scump si adesea inutil, precum un smart-phone de zeci de milioane, trebuie etalat pentru ca in fond pentru ce ai acea bijuterie daca nu o afisezi cat mai ostentativ? Motivul este cultural, dar nu in sensul bun, ci in cel bananier. De fapt totul se rezuma la simbolul status-ului social, echivalentul portabil daca vreti al limuzinei megalomane, de un alb sfidator, cu manea si cu bass in portbagaj pe care tu ca pieton lipsit de aparere nu-l poti da mai incet... Acest "peacocking" (teoretizat de psihologi) exprima in cele din urma saracia intelectuala intr-o tara saraca material, pentru ca sa nu uitam o clipa, traim intr-o tara primitiva, in care imaginea e totul! Modelul nostru este identic cu cel al aborigenilor ce-si poarta cu mandrie cioburile sclipitoare, de regula pentru a atrage partenerul sau pentru a-si pune in valoare pozitia in cadrul tribului.

Sunt constient ca peste tot in lume exista asemenea manifestari barbare, dar parca in tara noastra sunt mai durereoase si mai multe... In alte parti, in "lumea civilizata" (adica oriunde altundeva), asemenea comportamente sunt dezavuate si sanctionate in cel mai direct mod cu putinta: prin amenda. Pana la urma frica si descurajarea sunt solutiile care s-au dovedit a fi cele mai eficiente de alungul intregii istorii si nu blandetea si aluzia la bunul simt. Aplicate consecvent si sistematic in timp acestea au "disciplinat" toate popoarele pe care le luam ca model de moralitate si comportament.

In final - ceea ce scapa un pic - este rolul moralist, educativ pe care il aduce articolul dar nu oricum, ci intr-o maniera discreta. Mai precis, simplu si direct ni se spune, deghizat intr-o stire sau daca doriti, o poveste: "copii, inchideti telefoanele cand mergeti in locuri unde puteti deranja lumea!"...

zeno.marin pe 10 iunie 2011 14:26
Ce are rasismul cu telefonia mobila? Simplu:
Daca esti negru (la noi rrom, ca n-am voie sa spun tigan) si iti suna telfonul mobil in timpul filmului, esti dat afara. In America nu sunt necesare ambele conditii sau mai exact... una o atrage pe cealalta. Va las pe voi sa decideti care.
La noi nu prea conteaza ce a fost la inceput, oul sau gaina. De asta ne merge asa de bine...

Irina pe 10 iunie 2011 14:51
Daca as suferi de Sindromul Atentiei Deficitare Hiperactive (SADH) poate ca as fi deranjata de luminita unui mobil la care se scrie un mesaj in timpul filmului, altfel, sincer mi se pare EXAGERATA reactia celor de la Alamo Drafthouse.

Americani pudibonzi!

Dorea pe 10 iunie 2011 14:53
Eu am doi copii mici, pe care ii las la soacra cand mai merg la film. Daca imi inchid telefonul de tot in timpul proiectiei nu am nicio sansa de a vedea un mesaj sau un apel in care poate mi se va spune ca unul dintre copii si-a spart capul si trebuie sa-l duc la spital. Nu-i asa?
legolas05 pe 10 iunie 2011 14:58
niciodata nu am vb la telefon sau am trimis sms cand eram la cinema..nu mi se pare normal sa vb..ii poti deranja pe altii
septick pe 10 iunie 2011 15:34
Ce-i drept... eu n-am avut experiente neplacute. Nu inca. Insa,... optez pentru mobilul in sala de cinema. De ce? Dupa mine o urgenta de gradul 3 e mai importanta decat confortul "saracilor" spectatori.Oricum, cu ce i-as deranja? (atata timp cat am bunul simt sa ies singur afara cand vorbesc sau sa aleg cealalta varianta: trimiterea de sms-uri).
In plus, cei care NU sunt "nesimtiti", isi pot lasa telefonul pe silent. Nu deranjeaza pe nimeni. Va asigur. Un SMS dat nu deranjeaza.

P.S.Eu as spune NU pentru Nachos in sala de cinema. Innebunesc cand aud rontaitul ala.

Alex (yet again) pe 10 iunie 2011 15:40
@septick, cum ne potzi tu aisgura k SMS-urile nu deranjeaza din mom ce chiar tu spui k nu ai avut experientze neplacute ?? Ei bine, mai baiatule, te asigur eu pe tine k deranjeaza intrucat eu am avut destule experientze neplacute cu generatzia SMS

@Dorea, dak stai cu grija k lasandu-tzi copiii la soacra ta ei se afla in mare pericol poate ar trebui sa angajezi o dadak profesionista sau SA NU-I MAI LASHI SINGURI !!

MissBlossom01 pe 10 iunie 2011 15:57
Nu cred ca cei care nu stiu sa scrie ca lumea in lb romana sunt in masura sa-i critice pe altii..
Alex81 pe 10 iunie 2011 16:03
O decizie foarte buna din partea cinematografului respectiv, mereu sa gaseste cate un/o destept/desteapta sa vorbeasca la telefon in timpul unui film si te poate scoate din sarite , din moment ce tu ai venit sa vezi un film nu sa il auzi pe un/o bou/vaca cum ii povesteste ce a mancat ier nu stiu unde sau ce obiect a vazute el/ea nu stiu unde.

Foarte buna decizia, daca cu vorba buna nu merge atunci cu forta.

Corlex pe 10 iunie 2011 16:16
Eu sunt de acord cu cei ce afirma ca lumina telefonului este deranjata. Pentru ca nici macar nu incearca sa se uite discret. Nu inteleg cum nu va poate deranja cand in bezna aia, cel de langa tine sau din fata da isi aprinde telefonul si te loveste lumina aia, care e tot mai intensa (ce trecerea genratiilor de mobile). Filme de 3 ore mai rar, 1 ora jumate sunt mai toate; in timpul ala chiar daca moare cineva nu mai ai ce face, asa ca bucura-te de film alaturi de ceilalti.

Cat despre faza cu raspunsul la telefon ".. nu pot vorbi .. sunt la film", daca respingi apelul, cred ca se va intelege ideea ....

La toata povestea asta dar si la multe altele, problema e sa ai cu cine te intelege.

kreanga pe 10 iunie 2011 16:34
ca mai vin unii si trimit mesaje nu mi se pare o mare problema...atata timp cat nu fac galagie; oricum eu am vazut ceva si mai stupid: venise cineva la patria acum un an cu laptopul si nu doar ca nu se uita la film, dar statea si se uita la ceva pe laptop in timpul filmului...si i se mai si parea ca este interesant. asa ca se poate si mai rau
EduardBarbu pe 10 iunie 2011 16:36
Timp de aproape un secol lumea intra la cinema fara mobil in buzunar. Dupa un secol, de cand au aparut telefoanele mobile, cat mai multe instante ale speciei om devin (lucru nou in Istorie) incapabile sa vietuiasca intr-o incapere timp de 1:30 h - 3 h fara mobil.

Devenind incapabile sa vietuiasca fara aceasta noua extensie a organismului (telefonul mobil) devin (sau se dau) drept victime.

Fireste, raspunsul il stim cu totii. Telefonul mobil se inchide atunci cand intri intr-o incapere ca sa vezi un specatcol asa cum se inchide atunci cand intri intr-o sedinta sau la slujba.

Dar ..



Cine o fi vinovat?

phantom1593 pe 10 iunie 2011 16:50
Hai sa nu exageram cu bruiarea semnalului sau mai stiu eu ce... eu nu am dat niciodata de oameni care raspun la telefon in timpul filmului sau care deranjeaza ca trimit sms-uri, asa ca nu stiu de unde "toti am folosit telefonul in sala de cinema". E adevarat, am primit apeluri, dar pentru ca era pe silentios nu am raspuns si l-am lasat sa sune in buzunar. O singura data am dat sms, dar am bagat telefonul intre picioare, cat mai jos, ca sa nu deranjeze pe nimeni.
Cat despre Alamo, da bun, dai pe cineva afara cand vorbeste tare sau cand urla in telefon, dar nu cand trimite un singur SMS. Prea drastic...

razvan21 pe 10 iunie 2011 17:10
au exagerat cei de la Alamo mai ales din cauza faptului ca a trimis doar un mesaj. Daca ai de dat un telefon urgent iesi din sala, vorbesti la telefon si te intorci
xerses pe 10 iunie 2011 17:19
A veni la film este o experienta pe care o "gusti" doar daca nu lasi sa te intrerupa vreo urgenta.Ori distractie, ori urgente...Cand nu erau telefoane mobile, ce bine era ca vedeai un film in liniste, fara sa te tulbure vreun tarait sau vreo lumina de printre scaune nu iti distragea atentia....
legiune pe 10 iunie 2011 17:30
Am vrut sa ne abtinem .
Aideti sa nu fim IPOCRITI din diferite motive:
1. situatile de urgenta ex:copii, batrani a luat foc blocul etc.
2.Nu ai voie sa iti inchizi telefonul ex:telefonul de servici, Politie Armata etc.
3. prestatorii de servicii (painea lor depinde de un telefon)
Asa ca nu va mai dati balene si ganditiva ca sunt tot felul de situatii care depind de telefon.
Se tine telefonul pe vibratii, suna te scuzi si iesi din sala pentrru convorbire. Acum ganditiva si la oamenii care depin de aceasta mica inventie.

petrica pe 10 iunie 2011 17:50
deci pe mne ma deranjeaza cand cel de langa mne isi deschide telefonul chiar si pentru a citi un mesaj..eu am venit la cinema pt a vedea filmul nu mesajele pe care le da cel de langa mne...de asemenea mentalitati de genul am lasat copii la soacra si daca imi inchid telefonul cum mai vad daca si-au spart capul mai bine stai acasa cu copii si uite-te pe HBO...si puneti-va toti intr-un balon ca sa nu patiti nimic...daca tot dau 200 d mii vreau sa aud filmul nu: sunt la film te sunt eu..sau: da ma zi ks la film...bvo astora de au dat-o afara cel mai bine ar face cinematografele in parcarile subterane k acolo n-au multi semnal si macar scapi de o grija:)
petrica pe 10 iunie 2011 17:52
de asemenea acu 2 ani eram la cinema cu niste prieteni si langa mne 2 pustani isi tot dadeau mesaje cu niste fete si radeau de ce raspunsuri au primit..le-am atras atentia sa taca si sa se uite la film si ei au continuat..pana knd i-am tras unuia o palma peste cap si s-au calmat si s-au uitat la film...
zeno.marin pe 10 iunie 2011 17:52
Come on guys,
Daca suna telefonul iar "apelatul" se afla undeva in mijlocul salii, nici macar la culoar, va deranja in mod garantat!
Mai bine raspunde ca revine cu un apel dupa film decat sa se strecoare deranjand pe toata lumea cu "pardon, pardon, pardon...".
Solutia pentru liniste in sala ar fi destul de ieftina:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phone_jammer
http://www.brilliantstore.com/surveillance-equipment-os-ex0017b.html

doinarac pe 10 iunie 2011 18:22
Dear "John", ca tot suntem cinefili....nici eu nu credeam ca lumina unui mobil poate deranja prea mult, dar ...
.... la unul din ultimele filme la care am fost chiar "m-a orbit" lumina albastra a unui ecran de celular proiectata in ochii mei, din intamplare.
Era intuneric in sala si deja rula filmul , ar fi trebuit sa vad doar ecranul, insa aveam senzatia neplacuta (nici nu stiu sa descriu senzatia) ca din stanga un mic proiector albastru isi trimite raza drept in coltul ochilor mei.
Sala de cinema are un culoar la mijloc, eu stateam pe partea dreapta langa culoar, si posesorul celularului statea cu cateva randuri mai in fata in partea stanga a culoarului.
.
Am incercat sa-mi schimb pozitia pe scaun astfel ca raza luminoasa sa nu mai vina in ochii mei, mi-am ridicat mana stinga drept paravan ,mi -am propus si sa ma mut in alta parte ca sa schimb unghiul fata de raza luminoasa.
Slava Domnului ca s-a stins lumina ecranului mobilului si, nu am mai fost nevoita sa ma mut .
Nu as fi crezut ca este posibil asa ceva.
Si acum cand povestesc "retraiesc" faza, parca vad lumina albastra in coltul ochiului stang.
Am avut si impulsul sa-l atentionez pe posesor sa schimbe pozitia celularului , dar m-am oprit la timp (nu stii cu cine ai de-a face). Cred ca avea un celular cu caracteristici tehnice "de top".
Legile fizicii, cap.optica, cred ca ofera explicatia cea mai buna de ce m-a deranjat asa tare traiectoria razei de lumina.

Despre vorbit la celular: am avut odata in spate o domnisoara care a raspuns la un apel si vorbea si vorbea si vorbea (socializa: a sunt la un film , tu ? )si nu se mai oprea , asa ca i-am atras atentia sa iasa pe hol daca doreste sa vorbeasca la celular , si nu o intereseaza filmul.
Bineinteles ca s-a uitat la mine "ca la a 8 a minune a lumii" , asta ca sa zic frumos, dar mai degraba se uita ca la un "dinozaur" , ceva de genul : unde se trezeste asta ? Din ce lume vine? Unde se crede?
De atunci am o "bucurie egoista" cand este putina lume la film , combinata cu "regretul ca este atat de putina lume la film " si incasarile sunt mici si daca cinematograful devine nerentabil , poate fi desfiintat. Asta pentru ca imi dau seama ca "e greu cu cxivilizatia in sala de cinema in conditiile actuale".
Imi este greu sa-mi inchipui ca angajatii cinematografului pot face ceva , caci daca ar face ca cei de la Alamo Drafthouse din Texas , ar risca sa ramana fara majoritatea spectatorilor care "populeaza salile de cinema".
Motivatia spectatorilor cand vin la cinema este foarte diversa , % de cei dornici cu adevarat sa vada, sa "absoarba" filmul, fara a fi deranjati, cred ca este destul de redus.

In final mentionez ca nu mai sunt o persoana pretentioasa, "fitzoasa": cand intru intr-o sala de cinema sunt pregatita psihic pentru orice fel de "agresiuni celularistice"!

aur_11 pe 10 iunie 2011 20:04
In conditiile de azi "scenariu de solutie": un "agent special" (platit de cine?) vine sa "smulga" celularul celor perturbatori, "fuge" cu el afara din sala , si asa posesorul il va "urmari" si scapam de el din sala! :-)) :-)) :-))

Atitudinea celor de la Alamo: respect total pentru spectatorul care ţine cont de reguli si care a venit la film SA VADA, SA AUDA filmul fara sunete , lumini in plus!

beliard pe 10 iunie 2011 20:11
sunt si pro dar si contra, eram la cinema acu 5 ani in urma cand am decis sa nu raspund la telefon, si vestea proasta era ca imi murise bunicul atuncea
Dar numi place nici cand cineva se "lungeste" la vb mai mult de 15 secunde la tel, te distrage si pieri uneori momente fantastice din film
in situatiile astea raspunzi simplu si la subiect " is la film te sun dupa. pa", nu ii greu sa lesi un mesaj de genu asta apelantului, iar daca e vb de munca, nu tie greu sa paresti sala si sa tii o conversatie pt a nu deranja excentricii care sunt stresati ca vb la tel mult
iar pt cei care ii deranjezi macar le ceri scuze si speri ca te vor intelege;))
iar daca se intampla sa nu iti convina regulile interioare ale cinematografului esti liber sa iti alegi alt cinema sau sa te conformezi reguluilor

WikdMovies pe 10 iunie 2011 20:30
Facandu-se filme mai bune, lumea se va uita la ele cu atentie si nu va mai umbla la telefon!
Turi pe 10 iunie 2011 20:36
Noi putem discuta mult si bine, educatia si bunul simt tin de fiecare individ. Cand pe langa o conversatie la mobil se mai aduga si o punga cu floricele sau orice altceva fosnitor seara de relaxare se duce de rapa. Sunt si persoane care, chiar daca au fost avertizate, fac inadins pentru a demonstra celor din jur ca ei sunt deasupra tuturor regulilor. Si mai este o problema: multe din marile noastre orase nu au sali de cinema. Asta este probabil rezolvarea!
doinarac pe 10 iunie 2011 22:10
@Turi: ce rezolvare "simpatica" :-(( :-)) da asa e . Trist dar adevarat.
Ma apuca rasu-plansu.

Maria pe 10 iunie 2011 22:32
La intrarea in sala ar trebui sa fie casute cu chei - iti pui telefonul inauntru, incui si iei cheia cu tine - asa cum e la unele supermarketuri, pentru bagaje. Telefoanele sa fie STRICT interzise in sala de cinema. Asa cum am trait fara ele atatia ani inainte sa fie accesibile tuturor, putem sta si 2 ore la film.
bobitalizuca pe 10 iunie 2011 22:41
din fericire nu ma mai duc sa vad un film la cinematograf asa ca ma doare in cot
doinarac pe 11 iunie 2011 01:11
@zeno.marin poti raporta abuz pe "steguletul albastru" din dreapta al postarii respective , de fiecare data cand ti se pare limbajul neadecvat! .
Asa supervizorul site -ului este avertizat , si de obicei aceste comentarii sunt "sterse" .

ionutt- pe 11 iunie 2011 01:11
intru cu sirena de politie in cinema, sa ma scoata si pe mine afara
doinarac pe 11 iunie 2011 01:16
@ionutt- : pai vrei sa vezi filmul , sau vrei sa iesi afara? :-))
ionutt- pe 11 iunie 2011 01:26
pai asta as incerca sa vad daca pot sa ies, eu zic ca raman sa vad filmu` cu tot cu sirena pornita
terente69 pe 11 iunie 2011 02:36
mancatu' de floricele si vorbitu' la telefon sunt taranisme(la fel ca si plimbatu' in mall,atunci cand e prea cald sau prea frig afara)
roxanad pe 11 iunie 2011 09:15
ca o solutie:sa se puna pe ecran,inainte de a incepe filmull,un mesaj de genul:va rugam sa nu vorbiti la telefon in timpul filmului,daca este urgent puteti iesi iar daca cineva este reclamat ca vorbeste la telefon va fi dat afara din sala si bineinteles poate reveni la un alt film.
oricum lumea merge in numar mare la cinema,asa ca nu cred ca o sa scada vanzarile daca se intampla sa fie dat cineva afara
eu n am trait vreo experienta urata la cinema legata de subiect,cred ca sunt o norocoasa:D
legat de evenimentul din Alamo,se aude perfect ca fata nici nu poate spune o fraza intreaga coerent deci cred ca "ciupise" ceva.

bgentiana pe 11 iunie 2011 10:13
Nu inteleg cum te-ar deranja un sms...iar de vorbit, sa iasa afara cine are nevoie si sa vorbeasca cat doreste. eu telefonu il pun pe silent, uneori cam vibreaza cam mult ( nu-l inchid ) si ma mai suna lumea si le dau sms sa stie sa nu mai sune...
Sergiu pe 11 iunie 2011 11:29
Erau până acum 1-2 ani ceva clipuri, parodii după filme celebre sponsorizate de firmele de telefonie mobilă care ne spuneau să nu folosim telefoanele.
Acum însă au dispărut.

Legat de folosirea telefonului în timpul filmului eu zic că se poate. Eu îmi pun telefonul pe un mod care să nu sune, să nu vibreze să nu facă nimic, iar la finalul filmului mă uit să văd dacă e ceva urgent. Să fim serioși ce urgență poate fi seara de la ora 7 încolo sau în weekend când mergem la filme? La fel fac și când merg la biserică ori la teatru/operă. E chestie de respect față de ceilalți.

Eu am găsit și o soluție să-i fac pe ceilalți să se simtă jenați că folosesc telefonul. Pur și simplu mă uit să văd ce scriu pe telefon. La urma urmei trebuie să fie mai interesant decât filmul și de obicei se jenează și renunță.

Rasmus2 pe 11 iunie 2011 15:26
Eram vara trecuta la premiera filmului Inception cand un "inteligent" se trezeste sa rapsunda unui apel si ce credeti ca-i spune ? "aaa ce faci ba, ete sunt la cinema si ma uit la un film. Despre ce e filmu' ? aa nu stiu ca acum ma pusai, e cu asta de a jucat in titanic stii tu si e ceva SF ca e cu vise ca e el pe-acolo si se bate si se impusca nu stiu ma uit si iti spun acasa.... Tu ce mai faci ? aaa esti la muncaa ahaa, si cum o mai duci ?. mammaaa stai asa 2 secunde ca ca acum cred ca e interesant ca se vde totul pe invers ...wow .etc. Ramasasaem pur si simplu uimit de pana unde poate ajunge nesimtirea omeneasca. Culmea e ca omu' vorbea de parca era pe strada si ii mai facea si aluia rezumatul filmului. Recunosc ca nu sunt impotriva telfeoanelor mobile dar daca primesti un apel si chiar e asa de urgent incat sa trebuiasca sa razpunzi pe loc, iesi din sala de cinema si gata ! daca nu ? savurezi in continuare filmul iar la final il suni pe cel ce te-a sunat si afli ce avea de zis.
Fizzzo pe 11 iunie 2011 16:07
daca ar fi dupa mine as pune aparate de bruiere a semnalului telefonic in sala .... iar lucrul acesta l-as afisa foarte vizibil, ca atunci cand cineva cumpara un bilet savada acest lucru si prin cumpararea biletului sa fie de acord cu el !
alex_il_fenomeno pe 11 iunie 2011 17:05
chestia cu telefonul tine de cultura si de educatia fiecaruia !
MirceaCeaTanara pe 11 iunie 2011 17:16
Oribil a fost că, chiar persoana cu care am fost să răspundă la telefon şi să vorbească îngrozitor de tare....nu ştiam cum să mă acopăr mai repede pentru că s-au întors multe capete şi persoana respectivă nu avea nicio treabă.
Ar trebui să fie ca la teatru...să se audă un anunţ prin care să li se amintească spectatorilor să îşi închidă telefoanele, să le dea pe silenţios, orice dar să nu facă zgomot cu ele.
Puţin respect!

VasyL pe 11 iunie 2011 17:29
Eu unul, cand merg la cinema dau telefonul pe silent, cred ca asa ar fi normal sa faca toata lumea, asta daca unii au auzit de modul silent ! De obicei eu merg vinerea la film, si imi organizez ieseala cu doua trei zile inainte, ca atunci 2-3 ore sa nu ma deranjeze nimeni ! Pentru aia care vin la film sa vorbesca la tel, daca aveti alte lucruri mai importante decat filmul, nu mai veniti fratilor !!
aur_11 pe 11 iunie 2011 17:31
@alex_il_fenomeno : povestea este ca asta e lipsa in momentul actual la noi: cultura si educatia. De aici "fenomenul celular" si multe altele.....
Si astea nu pot "fi procurate" repede de undeva.
Este necesar timp sa refaci cultura si educatia natiunii asteia!
Amenzile sunt cele care "educa" brutal dar eficient. Exact cum scrie cineva mai sus , tarile actuale civilizate : au impus reguli si sanctiuni in bani pentru nerespectarea lor.
Dar la ei se s-au aplicat sanctiunile. Sunt lucrurile luate in serios. Nu se doreste HAOS, se vrea civilizatie.

thomas pe 11 iunie 2011 21:10
Multumesc zeno.marin pt "chelfaneala". Asa pocedez eu: scriu agramat si ma iau de cei care posteaza mult pe diferite site-uri ca sa vad daca citeste cineva ce scriu altii. Nu are rost sa imi fac cont pt ca nu intru prea des pe cinemagia, dar imi plac filmele si artele martiale. Ce practici si ce centura ai? Am intrat pe contul tau. Felicitari pt medaliile obtinute. Keep up the good work!
zeno.marin pe 12 iunie 2011 12:57
Salut Thomas - Referitor la mesaj, e ok, nu e o tragedie. Se adunasera mai multe asemenea mesaje in ultimul timp, asa ca mi-am "varsat si eu of-ul". Scuze pentru "contraatacul" violent la randul meu. Incerc sa traiesc cat mai mult dupa principiul "Ochi pentru dinte"...
In ce priveste filmele de arte martiale, sa zicem ca sunt doar un pasionat. Pagina aceasta are alt subiect si e nepotrivit sa dezvolt aici. Daca vrei, putem sa ne "mutam" cu discutia pe pagina cu filmele de Fungk-Fu. Poate totusi n-ar fi rau sa-ti faci un cont pe acest site.... Friends?
Scuze tuturor pentru "off-topic"!

Lenart_00 pe 12 iunie 2011 20:02
Aș avea nevoie de o nevasta ca fata ... îmi plac oamenii care își spun părerea în mod inteligent ..
aur_11 pe 12 iunie 2011 23:31
@Virtu4list : daca chiar vrei sa comentezi, sa "transmiti" un mesaj, sa-ti spui parerea argumentata , fa-o intr-un limbaj uman inteligibil si lizibil!
Asta doar daca poti!
Daca nu , mai bine pune pe atlcineva sa scrie pentru tine .
.

!

Virtu4list pe 13 iunie 2011 03:49
@aur_11 : as fi putut foarte bine sa fac si ceea ce ai zis tu, dar cand vad cate "specimene" comenteaza un raspuns care n-are nici o legatura cu intrebarea sau altii care comenteaza dar nici ei nu stiu de ce, m-am gandit ca daca folosesc un limbaj la nivelul intelectului lor, or sa perceapa mesaju mai bine decat daca folosesc cuvinte care n-au habar ce inseamna, si cred ca iti dai si singur seama de asta... asta daca nu cumva esti unu din cei intepati care se uita intai in ograda vecinului si apoi in a lui ^^ si nu cred ca e cineva care n-a inteles ce am vrut sa scriu(exprim)... nici macar tu
thomas pe 13 iunie 2011 12:08
Normal ca friends zeno.marin. Nu e prea in spiritul kung fu teoria ta cu dinte pt dinte si oricum nu-ti face nici bine. Artele martiale iti plac doar in filme? Din pagina ta reiesea ca practici. Ma mai gandesc daca imi fac pagina, dar o sa citesc cu placere comentariile. Stai cool!
Theo pe 13 iunie 2011 13:31
Inca o dovada ca nesimtirea unor braileni trece de orice bariere.Acum 3-4 saptamani am fost la Cinema City la Piraţii din Caraibe: Pe ape şi mai tulburi;pe la jumatatea filmului un individ cu cateva randuri mai sus raspunde la telefon;culmea, isi daduse telofonul pe silentios,pentru ca nu s-a auzit cand a a sunat.A stat 10 minute de vorba incat, cred ca toata sala stia ca el are rude,relatii si altele in Italia si ca pleaca si el peste cateva saptamani(niste banalitati,nimic important).In orice caz nu a intervenit nimeni(avea niste fetze foarte dubioase in stanga si in dreapta si probabil nu a indraznit nimeni sa spuna ceva,nici macar cei din staff).In fine,am deviat de la subiect,cert este ca am pierdut sirul si nu prea am mai inteles mare lucru din film,chiar a trebuit sa fac un efort sa nu ies din sala,efort pe care nu multi l-au facut si pana la sfarsitul filmului de la o sala plina pana la randurile din fatza au mai ramas vreo 3/4.Trist.
angesa pe 13 iunie 2011 14:51
@Virtu4list: ii critici pe ceilalti intr-un limbaj ........care nu dovedeste nimic despre ceilalti , ci despre tine, dar tu ai raspuns concret la intrebarile puse in articol?
....daca esti atat de "la obicet" spre deosebire de ceilalti?
Articolulu cerea:
"Povesteşte-ne despre cea mai neplăcută experienţă pe care ai avut-o la cinema cu un telefon mobil, propune o soluţie pentru responsabilii de
cinematografe şi comentează cazul Alamo Drafthouse din Texas"

Vorba ta: hai sa ne privim intai pe noi si pe urma sa-i criticam , judecam pe ceilalti!

angesa pe 13 iunie 2011 14:51
corectez *Articolul cerea:
ionut62 pe 14 iunie 2011 03:32
Eu cred ca telefoanele mobile sunt importante pentru ca putem avea si o urgenta. Dar sa nu abuzam de ele pentru ca una e sa vorbesti la telefon cu "prietenii" si sa trimiti sms-uri peste sms-uri "prietenilor" si alta e sa le folosesti pentru o urgena.
Sunt de parere ca telefoanele nu pot fi interzise in salile de spectacole, dar aici intervine mentalitatea, respectul si bunul simt al oamenilor.
Eu sunt din Pitesti, nu am avut o astfel de experienta, dar am intalnit oamenii ce veneau cu copii la cinematograf si ii lasau sa se joace...facand zgomot, dar nimeni nu s-a luat de ei. Sunt sigur ca daca s-ar fi luat un spectator ceva ar fi primit o replica tipic ROMANEASCA (o injuratura).
Iar luminile de la scari poate deranjeaza si ele, dar daca nu ar fi cum am cobor scarile fara sa cadem, sa ne lovim in timpul filmului..?!
Alamo Drafthouse, dupa parerea mea, a procedat conform regulamentului, unde am ajunge daca ar fi 5-10 persoane care vorbesc la telefon cu "prietenii" intr-o sala plina?!
Asta e Romania daca altii oameni au adus-o aici unde este, NOI urmatoarea generatie trebuie sa o schimbam in bine, sa avem si noi o tara civilizata. Marea problema este MENTALITATEA noastra, daca vrem o schimbare SOLUTIA este sa ne AUTOEDUCAM pe noi insine si in 10 ani POATE o sa vedem o schimbare.

lav pe 14 iunie 2011 13:02
eu nu am nimic cu cei care trimit mesaje....si atat timp cat telefonul e pe silentios in timpul filmului nu vad d ce ar deranja.e doar un telefon...in schimb ceea ce este cu adevarat deranjant este ca cineva sa vorbeasca la telefon in timpul filmului....sau sa aiba mici "urgente" si sa deranjeze un rand intreg in timp ce se grabeste afara sa vorbeasca la telefon....mi s'a intamplat de mai multe ori...si e chiar enervant daca pe parcursul filmului face mai mult de 2-3 ture...cred ca asta este mai degraba lipsa de respect decat daca stai in banca ta cu telefonul pe silentios si trimiti mesaje.in cazuri particulare...eu una nu as fi atenta la cine trimite mesaje ....cat despre cazul din america mie mi se pare un pic exagerat.pentru ca orice pedeapsa se anunta intai si apoi se aplica si din ce am inteles din mesajul fetei ea nu stia de politica cinematografului..oricum chiar daca romanii ar fi avertizati de folosirea telefonului mobil tot nu cred ca ar respecta regulile pentru ca majoritatea merg pe principiul "regulile sunt facute ca sa fie incalcate"...iar cine deja are bun simt nu cred ca mai are nevoie de avertizari despre utilizarea telefonului mobil intr-o sala de cinema
trly11 pe 14 iunie 2011 14:45
veniti la ploiesti.... platiti biletul.. sunteteti singuri in sala , puteti sa vb la tel sa mancati seminte sa va taiati unghiile sa jucati ping-pong , nu va deranjeaza nimeni. In salile din Ploiesti ( 2 la nr ) , la orice film audienta nu depaseste 3 persoane , verificat!
doinarac pe 15 iunie 2011 14:51
Si Craiova are 2 sali de cinema, spectatori multi fiind, in general, miercuri cu oferta "2 la pret de 1".
De asta m-a "orbit", cum am scris sus, lumina celularului de pe partea cealata a salii , pentru ca este o sala de cinema de tip vechi , cu inclinatie mica si spectatorii fiind putini, nu obtureaza nimic lumina.
Dar ai "avantajul" ca iti poti schimba locul unde doresti....
Oricum sunt mult mai multi decat la Ploiesti , la specatori ma refer.

Virtu4list pe 18 iunie 2011 01:13
@angesa: In primul rand in legatura cu "limbajul" folosit in primul post am explicat de ce l-am folosit in cel de-al doilea, si in legatura cu folosirea semnelor de punctuatie si al elementelor de ortografie... o sa le folosesc in acest post sa-ti satisfac orgoliul, eu unul m-am obisnuit sa ma lipsesc de ele atata timp cat nu primesc nimic ca sa scriu "corect" din punct de vedere al ortografiei, si nu cred ca scriu indescifrabil, asa ca cineva care stie sa citeasca o eticheta intelege si ce doresc sa exprim in mesaj. In al doilea rand: Articolulu cerea:
"Povesteşte-ne despre cea mai neplăcută experienţă pe care ai avut-o la cinema cu un telefon mobil, propune o soluţie pentru responsabilii de
cinematografe şi comentează cazul Alamo Drafthouse din Texas"
Nu am zis nimic cu referire la persoanele care si-au povestit experienta neplacuta in sala de cinematografie, chiar imi pare rau ca au avut ghinionul sa dea peste asemenea persoane care au deranjat in mod abuziv si indiferent persoanele prezente in sala, ci am facut referire la persoanele care ajunsesera sa fabuleze atat de mult incat i-au facut propria lor poveste acelei tinere (Ni se povesteste ca acea tanara a fost data afara din sala de cinematografie dupa ce a trimis un mesaj de pe telefonul mobil) si ei incepusera sa spuna ca a vorbit la telefon, ca baga flashu in ochi la oameni, ba ca asculta muzica in sala de cinema... asta e devierea de subiect la care ma refeream, si cei care "faceau din tantar armasar" (daca cunosti expresia si intelesu ei) ca vezi doamne, le distrage atentia de la un ecran de 20 metri, un ecran mic de telefon de 3-5 cm, intr-o sala de 30 metri patrati ... Sincer, mie mi se pare imposibil, daca te duci la un film sa-ti distraga atentia de la film ceva atat de infim. Daca chiar esti interesat de film si te-ai dus la cinema sa vezi un film inseamna ca trebuie sa te uiti la film, nu te duci la cinema sa vezi cum se uita persoana de langa tine si sa-ti faci griji pentru el daca a inteles ce s-a intamplat si sa-i atragi atentia " Mai, uita-te la film nu mai da SMS-uri ca nu pot sa urmaresc de grija ca nu te uiti si tu cu mine. -.-". Daca te duci la cinema sa faci asa ceva inseamna ca defapt nu ai ce face, nu ai nici cel mai mic interes fata de film si te-ai dus doar asa ca e la moda sa mergi la cinema si toata lumea se duce si hai sa mergem si noi ca asa e romanu! Sunt de acord cu masuri care ar trebui sa se ia impotriva celor care chiar deranjeaza auditiv sau chiar fizic persoanele din jurul lor, dar nu impotriva celor care nu deranjeaza pe nimeni. Toata lumea am vazut ca stia sa se planga de vorbit la telefon, dar pe nimeni n-am vazut sa se planga de mizeria care ramane in sala de cinema si mirosu de mancare aruncata peste tot... probabil ca si ei fac acelasi lucru si de aceea nu a deranjat pe nimeni asta, in schimb acel SMS a fost extrem de deranjant, ce pot spune :|. Poti sa ma critici cat vrei dar in sinea ta sti bine ca am dreptate, dar de ce am recunoaste si am fi de acord cu cineva care foloseste un asa "limbaj" ca doar noi suntem elevati si nu ne comparam cu clasa de jos, nu? Mai stati mult cu nasul pe sus ca apoi sa va mirati ce miroase si de ce. Am spus tot ce aveam de spus.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells