După ce că a câştigat un mare premiu Emmy luna trecută, circulă vestea că Amy Schumer a încheiat un contract de carte gigant cu Simon & Schuster. Cu toate că cifra exactă nu a fost dezvăluită, surse din interior, citate de presa internațională, spun că editorul a pus la bătaie peste 8 milioane de dolari pentru cartea ei de eseuri umoristice. Este o afacere mult mai bună decât cea primită de Schumer pentru ultima ei carte. În interval de trei ani, Amy Schumer a negociat o creştere de mai multe milioane de dolari.
The New York Times scrie că în 2013, înainte ca spectacolul lui Schumer să fie un succes, înainte ca ea să-l întâlnească pe Judd Apatow și să fi devenit cea mai bună prietenă a lui Jennifer Lawrence, HarperCollins a cumpărat drepturile de autor pentru prima carte a lui Amy pentru doar 1 million de dolari. Schumer a încheiat afacerea și, cu ajutorul scriitoarei Patricia Marx de la New Yorker, şi-a onorat promisiunea faţă de HarperCollins. Dar, în 2014, la un an după ce „Inside Amy Schumer” a avut premiera, comedianta a anulat contractul și a returnat banii.
Este editura HarperCollins supărată că a ratat șansa de a valorifica succesul lui Schumer? Michael Morrison, președinte și editor al HarperCollins, a declarat pentru The New York Times: „Amy este hotărâtă, isterică și ştie într-adevăr pulsul industriei. Merită tot succesul ei și este, evident, inteligentă; știa că amânarea cărţii ei ar face-o să aibă beneficii imense ulterior...”
David Hirshey, prim-vicepreşedinte şi editor executiv al HarperCollins, a declarat puţin mai acid: „Am fost încântat că l–a costat 9 milioane de dolari pe unul dintre concurenții noștri. În activitatea editorială, uneori are mai mult sens să fii mai degrabă în spatele curbei decât în faţa ei”.
Suma imensă înseamnă că eseurile umoritice ale lui Schumer sunt oficial mai valoroasă decât ale Lenei Dunham, care a luat controversatul avans de 3,5 milioane de dolari pentru „Girls”. Iar Schumer a depășit chiar și avansul de 6 milioane de dolari al Tinei Fey, primit pentru „Bossypants” în 2008. „De ani de zile, fiecare agent din oraş ar folosi avansul Tinei Fey ca reper pentru cât valorează clientul lor celebru. Acum, standardul este deasupra capului lui Amy. Nu pot să vă spun cât de frustrante vor fi aceste cifre pentru noi toți”, a spus Morrison.
Să ridice standardul pentru femei în comedie? Asta sună a Amy.