Cum se votează la Oscaruri

de Ştefan Dobroiu în 21 Feb 2013
Află mărturisirea „brutal de sinceră" a unui votant la premiile Academiei

The Hollywood Reporter a fost de faţă la completarea buletinului de vot pentru Oscaruri de către unul dintre membrii asociaţiei regizorilor din cadrul Academiei, consemnându-i declaraţiile „brutal de sincere” cu privire la nominalizaţii din 2013 şi disecându-i raţionamentele din spatele fiecărui vot. Crede-ne pe cuvânt: este un melanj uimitor de onestitate şi judecăţi de valoare corecte, dar şi extraordinară suficienţă. De exemplu, acest votant a ignorat Amour dintr-un motiv şocant: „Câte schimbări de scutece să tolerez?”

Prea multe comentarii ale actorilor şi regizorilor de la Hollywood ne-au convins până acum că Oscarurile sunt de fapt nişte premii de popularitate, adesea nevând mare legătură cu valoarea propriu-zisă a producţiilor şi interpretărilor nominalizate. Materialul The Hollywood Reporter aruncă o nouă lumină asupra modului în care gândeşte un votant la completarea buletinului de vot, fără să ignore raţionamente precum „nu îi dau votul acum pentru că o să mai fie votat” sau „nu am văzut filmul, dar votez pentru că am auzit lucruri bune despre el”.

La categoria Cel mai bun regizor, votantul descalifică din start Beasts of the Southern Wild, pentru că „i-a provocat rău de mare” şi i s-a părut „imposibil de plictisitor”. şi Michael Haneke dispare de pe listă pentru că „filmele sale sunt atât de mizantrope. Pur şi simplu urăşte fiinţele umane, iar eu uite că sunt o fiinţă umană şi nu-mi place să mă desconsidere aşa.” După ce-i elimină şi pe Ang Lee („nu mi-a plăcut mesajul religios de la sfârşit”) şi David O'Russell („regia nu este în mod deosebit importantă” la Silver Linings Playbook), rămâne cu Steven Spielberg: „nu consider că a fost cel mai bine regizat film al anului - nu e nimic inovator în el - dar am fost cucerit de gravitatea subiectului”. Mai mult, „Spielberg merită câte un Oscar pe deceniu din simplu respect pentru ce face pentru industrie”. şi iată cum Oscarul s-a dus, cel puţin pe acest buletin de vot, către Steven Spielberg.

La Cea mai bună actriţă, votantul mărturiseşte că ar fi mers pe mâna lui Jennifer Lawrence, doar că a fost deranjat de monologul acesteia de la Saturday Night Live, în care îşi ironiza concurentele. „Mi s-a părut răutăcios, plus că dă dovadă de lipsă de maturitate din partea ei”, comentează votantul. „Jessica Chastain a fost fantastică în Zero Dark Thirty - este categoric marele star al anilor următori şi probabil că o să mai fie nominalizată de 10 ori. În acelaşi timp, Emmanuelle Riva are toate şansele să nu mai prindă o nominalizare, prin urmare...” Votantul trece numele actriţei franceze pe buletinul de vot. Cel mai tare la această categorie a fost motivul pentru care a fost scoasă de pe listă mica actriţă Quvenzhane Wallis, nominalizată, la doar nouă ani, pentru rolul din Beasts of the Southern Wild: „Nu votez pentru cineva al cărui nume nu-l pot pronunţa. Quvez...? Quzen...? Quyzenay? Părinţii ei ar trebui să şi-o ia pentru că i-au dat numele ăsta”, a comentat votantul.

La Cel mai bun actor e de precizat că Daniel Day-Lewis este considerat favorit. „M-aş mira ca Daniel Day-Lewis să nu primească 80 de procente din voturi”, spune şi votantul, adăugând: „sunt sigur că ceilalţi nominalizaţi nici măcar nu s-au stresat să scrie vreun discurs de acceptare”. „Şi mie mi s-a părut bun, dar rolul său a fost un şir de monologuri, aşa că nu a fost vorba de cine ştie paletă de interpretare. Pentru Bradley Cooper, însăşi nominalizarea este un trofeu. Hugh Jackman a făcut o treabă teribilă cu toate acele cântece din Les Mis. Cred că interpretarea live a cântecelor, în multe cazuri, mai degrabă a stricat filmului, pentru că actorii nu puteau cânta chiar atât de bine”. Şi Denzel Washington este tăiat de pe listă, deşi foarte bun, pentru că „a mai luat două Oscaruri”. Mai rămâne Joaquin Phoenix, a cărui intepretare este „de zile mari”. Votul merge la Phoenix, pentru rolul său din The Master al lui Paul Thomas Anderson.

La Cel mai bun scenariu adaptat, Lincoln „a fost o lecţie de istorie”, Argo „o grămadă de nimic” („a whole lot of nothing”), în timp ce Beasts of the Southern Wild este neinteligibil. Votul merge la Life of Pi, pentru că romanul lui Yann Martel era „imposibil de ecranizat”, iar „David Magee a venit cu o structură fidelă cărţii şi în acelaşi timp cinematografică”. La Cel mai bun scenariu original, Amour este „descalificat” din start: „doar moare o femeie, nu există o poveste propriu-zisă şi m-a făcut să mă simt ca dracu'. Câte schimbări de scutece să tolerez?”. Pe Tarantino l-ar fi votat dacă Django Unchained ar fi fost primul său film, iar Moonrise Kingdom nu primeşte votul dintr-un motiv personal: „nu-mi plac filmele tipului ăstuia” (n.r. - Wes Anderson). Votul merge la Zero Dark Thirty: „momente bune şi tensiune extraordinară. În acelaşi timp, toată povestea asta cu tortura e o tâmpenie. Ştiind că nu va câştiga Cel mai bun film, o parte din minte vrea să facă orice ca să-i dea un premiu în semn de 'Îmi pare rău'”.

Cel mai bun film merge la Zero Dark Thirty. Cel mai interesant comentariu al votantului priveşte Argo: „nu consider că merită să câştige şi mă enervează că va câştiga pentru motivele greşite”. Despre Django Unchained spune: „e un film amuzant, dar nu e mai mult decât Quentin Tarantino masturbându-se timp de aproape trei ore”.

Ce crezi despre modul în care se votează la Oscaruri?

Exploreaza subiecte similare:

Jessica Chastain, Steven Spielberg, Joaquin Phoenix, Daniel Day-Lewis, ang lee, Michael Haneke, Emmanuelle Riva, Jennifer Lawrence, Bradley Cooper, Hugh Jackman, Denzel Washington, Quvenzhané Wallis, Zero Dark Thirty, Django Unchained, Argo, Lincoln, Silver Linings Playbook, Life of Pi, Amour, The Master, Beasts of the Southern Wild, Quentin Tarantino, Wes Anderson, oscar 2013

Alte știri din cinema

Regizorul iranian Mohammad Rasoulof, condamnat la biciuire și 8 ani de închisoare înainte de premiera noului său film la Cannes

Cel mai nou film al cineastului Rasoulof, The Seed of the Sacred Fig, va avea premiera în competiție la Cannes în mai.

28 Years Later, o nouă continuare a francizei cu zombie

Franciza 28 Days Later continuă cu al treilea film, 28 Years Later. Producția va avea premiera vara viitoare, pe 25 iunie 2025. Fanii seriei au așteptat 18 ani pentru o nouă poveste inspirată de hit-ul care l-a făcut cunoscut pe actorul Cillian Murphy.

Kristen Stewart și Oscar Isaac, cuplu căsătorit în thrillerul cu vampiri Flesh of the Gods

XYZ Films se ocupă de vânzările internaționale pentru acest film la viitorul Marché du Film de la Cannes

7 filme cu și despre tenis

Cu documentarul Nasty și lungmetrajul Challengers acum în cinematografe, haideți să trecem în revistă alte filme de care se pot bucura iubitorii sportului alb

Părerea ta

Spune-ţi părerea
MikkaelWolfganger pe 21 februarie 2013 11:26
Nu pot sa spun decat LOL.
johntabla pe 21 februarie 2013 11:31
Vreau sa votez si eu! :P
kotib pe 21 februarie 2013 11:43
Ca orice vot la care participă mulţimile, nu poate fi decît un vot popular, la care chiar nu contează raţionamentul fiecăruia, iar rezultatul va fi unul statistic. Aici chiar ar fi loc de un ghicitor care ar putea prevedea destul de prcis premiile folosindu-se doar de matematică şi statistică. Cred că nu e cazul să ne facem iluzii aşteptînd ca Oscarurile să aprecieze valoarea artistică a filmelor..pentru asta există festivalurile din Europa.
zzzzzzz pe 22 februarie 2013 04:39
Sunt de aceeasi parare. Europeni fac arta chiar daca nu au atat de mare succes uneori pe piata.
legolas05 pe 21 februarie 2013 12:39
Tare
SERGIULICA2005 pe 21 februarie 2013 12:52
Nu mi se pare de ras, nici in gura mare si nici chiar in gand. Asta, presupunand ca reportajul este unul real si nu inventat de catre "THE HOLLYWOOD REPORTER" (sa imi fie scuzata ignoranta in legatura cu renumele si profesionalismul respectivilor ziaristi).
sabinalin pe 21 februarie 2013 13:01
Ce mizerie...
Raddu pe 21 februarie 2013 13:11
Si ma intrebam de la an la an de ce Oscarul scade in calitatea filmelor pe care le nominalizeaza.
Saxon pe 21 februarie 2013 13:22
Nimic spectaculos in acest articol, sau nimic despre ceea ce nu stiam deja. Avem de-a face cu un vot subiectiv si atata tot. Omul arata de fapt ce-l deranjeaza, ce-i place si ce nu. Normal ca un asemenea vot nu are valoare, dar, cine sunt ceilalti votanti? Nu cumva aceeiasi care decid melodiile invingatoare pe la concursurile de 2 dolari sau de 2 milioane de dolari? Daca ma intrebati pe mine, nu pun pret pe nici unul dintre votanti. Parerile mele nu conicid de multe ori cu ale lor. Am si eu topurile si prefeintele mele si criterii personale dupa care apreciez un film. Mai dura mi se pare in schimb situatia in care multi din jurul meu vad un film doar dupa ce afla ei ca a luat vreun premiu. Eu am descoperit filme bune inainte ca acestea sa primeasca premii sau care nu au primit niciodata ceva si nici nu s-a vorbit de ele si am fost multumit. Nu ma interseaza nici oscarurile si nici cine are impresia ca poate sa decida cine ia sau nu acest premiu. Ca o opinie personala, un actor mare sau un regizor la fel de mare nu se califica din start la un premiu doar cu renumele sau. Fiecare film e o alta partida, la fel ca in fotbal. Nici Barcelona nu castiga mereu doar ca acolo e Messi. Si mai e ceva despre care nu se vorbeste. La acordarea premiului pentru cel mai bun actor sau cea mai buna actrita, in rol principal sau sacundar, speranta sau deja consacrat, ar trebui ca un votant sa tina seama de cat de buna e interpretarea rolului indiferent cat de prost e scenariul. Un actor bun nu are nicio legatura cu scenariul filmului sau textele respective ci doar cu interpretarea rolului. Dar daca ai rau de mare n-o sa vezi cat de bine si-a jucat X sau Y rolul de marinar in filmul respectiv:))
dido pe 21 februarie 2013 17:46
De acord cu tine.
n0ne pe 21 februarie 2013 22:48
Perfect, de acord cu ultima parte a mesajului !
rob3rt_89 pe 21 februarie 2013 13:24
Deci fara concurs anul asta? cinemagia?
legolas05 pe 21 februarie 2013 13:32
Chiar asa,cand e concursul,asta daca mai este,ca 26 este aproape
omudindulap pe 22 februarie 2013 11:35
Se face, pe forum.
octavinspector pe 21 februarie 2013 13:33
Slabut...
wildinthecountry pe 21 februarie 2013 14:16
dupa ce am vazut the master..........pot spune ca JP a facut un rol fantastic mult mai tare decat DDL
Vreau sa castige Phoenix la cel mai bun actor

SANDA45 pe 21 februarie 2013 20:40
nu are sanse in fata lui DDL ;)
SANDA45 pe 22 februarie 2013 16:22
tu vrei sa castige phoenix pt ca affleck nu e nominalizat:))))!
rizea.alex70 pe 21 februarie 2013 15:03
Mi se pare de-a dreptul revoltator...auzi nu ii acord votul pentru ca nu ii pot pronunta numele...tipul asta cred ca are ceva la cap....si ne mai miram cu totii de ce se acorda niste oscaruri aiurea in gala....ar trebui facut ceva in legatura cu sistemul de vot,pentru ca altfel riscam ca pe viitor sa nu mai primeasca oscaruri filmele care chiar merita si doar cele de duzina...
StevieGG08 pe 21 februarie 2013 15:06
Nu-i de ajuns parerea unui singur om pentru a face o generalizare ca asta. Sunt totusi vreo 6000 de votanti si poate ca nu toti sunt asa ignoranti ca individul asta care pana la urma poate fi doar o inventie.
Theodor2011 pe 21 februarie 2013 15:22
Intr-adevar este un articol ce nu face cinste Academiei americane de filme, mai ales ca probabil articolul/stirea a cam facut inconjurul lumii. Dar eu personal nu ma panichez ca de acum inainte premiile OSCAR vor fi si mai controversate decat si asa sunt acum. Eu daca eram la conducerea Academiei il trimiteam pe acest membru/votant de unde a venit. Pana la urma nu cred ca va afecta vizibil rezultatul voturilor finale, deoarece nu cred ca fiecare membru/votant al academiei gandeste si voteaza dupa principiile ERONATE a acestui pseudo-membru despre care este vorba in acest articol
Bayard pe 21 februarie 2013 15:51
Eu chiar cred ca este inventat, sau daca nu, replicile sunt spuse in gluma, ca sa se distreze cu reporterul. Chiar daca ar gandi asa, nu cred ca ar spune-o... ca sa ce? sa arate ca e un ignorant??? "Mi-a provocat rău de mare" asa ca nu l-am votat??? .... mda, dpmdv asta arata ca e fals articolul.
AeroX pe 21 februarie 2013 21:20
He, he, pai daca e sa fie glume, n-ai observat ca cele mai mari adevaruri se zic in gluma? :))
AndreBlack pe 21 februarie 2013 16:23
Daca un film a luat un oscar , doua , trei etc.. asta inseamna ca gata nu il mai votam ?! Nu prea sunt de acord cu votarea asta . Oricum batalia se da intre Lincoln , Argo si Zero Dark Thirty .
dony10 pe 21 februarie 2013 16:51
hmmm nu stiu ce sa zic. as vreau sa il cunosc pe membrul asta
mihaigeniu pe 21 februarie 2013 20:36
argo va castiga si se va da oricum intre el si Lincoln si Zero dark thirty;eu as vrea sa ia life of pi ca e extraordinar de bun
Theodor2011 pe 21 februarie 2013 21:05
Ai dreptate, Life Of Pi este un film SUPERB. Argo mi s-a parut - cel mai bun film al anului, si Life Of Pi - Cel mai frumos film al anului
SANDA45 pe 21 februarie 2013 20:40
tipic:))))
Iulian. pe 21 februarie 2013 21:35
Genul respectiv de declaratii si impresii te face sa te indoiesti de capabilitatile sale critice.Acest asa-zis critic/membru al Academiei si-a dat cu parerea despre filme importante ca si cum ar vorbi de feluri de mancare,intr-un mod subiectiv,superficial,iar generalizarea absurda cum,ca Haneke uraste fiintele umane este puerila..regizorul aprofundeaza aspecte ale mintii umane proprii indivizilor si nu maselor...Aceste persoane ''atotcunoscatore'' te dezgusta in detrimentul unei opinii impartiale,bazate pe fapte/subiecte din film si nu emotiile cinefilului.
Arlequinade pe 22 februarie 2013 00:49
Deci se voteaza cam ca pe CineMagia.
monicarusu25 pe 22 februarie 2013 08:43
nu e normal ce se intampla!
CPU pe 22 februarie 2013 10:45
o intrebare: De ce vizionezi un film ?
AeroX pe 22 februarie 2013 14:45
Inca o intrebare. De ce-l vizionezi uneori si de mai multe ori? Ce e de fapt o capodopera? Doar ceva cu peste 10 premii Oscar?
AeroX pe 22 februarie 2013 14:44
Pacat ca pentru multi cinefili Oscarurile sau IMDb-ul reprezinta un fel de religie sau litera de lege si apreciaza un film numai dupa decernarea premiilor Oscar sau dupa nota de pe IMDb, in niciun caz inainte. Astfel nu vor aprecia alte filme bune doar pentru ca nu au castigat sau n-au fost macar nominalizate pentru o statueta aurie. Ridicol.
Bogdan89 pe 22 februarie 2013 15:33
Din punctul meu de vedere oscarurile si festivalurile de film europene reprezinta doua extreme. La oscaruri se acorda premii mai mult de popularitatea sau care trateaza subiecte actuale iar la festivalurile de film din europa se acorda mai mult premii tehnice pentru filme care sunt apreciate mai degraba de specialisti si critici de cat de publicul larg. De acord ca multi se duc sa vad filme de michael bay sau filme cu super eroi care nu au standarde foarte ridicate dar pe de alta parte consider ca filmele se adreseaza in mod primordial publicului iar acele filme care sunt greu de digerat pentru publicul care nu este neaparat incult ci mai degraba neinitiat ar trebuii sa faca parte dintr-o categorie speciala in cadrul festivalurlor de filme cum de altfel si exista la unele dintre acesta. Eu zic ca trebuie sa existe un echilibru adica pe de o parte sa avem un scenariu sau o regie de calitate si o interpretare buna iar pe de alta parte filmul sa aiba puterea sa atraga persoane in salile de cinema si nu din cauza faptului ca a castigat nu stiu cate premii.
Ovidiu239 pe 9 martie 2013 23:08
Interesant...
alex_il_fenomeno pe 14 martie 2013 21:33
Ce cred despre acest mod.... Infantil si superficial, mai ales ca vorbim de cele mai importante premii din istoria filmului.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells