Cristina Ionescu, la debut regizoral

24 Aug 2007
Cristina Ionescu, la debut regizoral

"Dupa ea", lungmetrajul romanesc care se lanseaza la sfarsitul acestei luni este o poveste despre aventura si iluzie. Cristina Ionescu, regizoarea, a raspuns - pentru cititorii Cinemagia in avanpremiera - la cateva intrebari. 

1. De unde a aparut ideea scenariului? Tu ai trait vreodata o experienta in genul celei prin care trece Stefan din "Dupa ea"?

 Dupa cum stii, scenariul ii apartine Liei Bugnar asa ca ea ar fi cea mai indreptatita sa raspunda la intrebarea asta. Eu personal nu am trait direct chiar o astfel de experienta dar am fost influentata de o situatie de familie, cu care m-am confruntat cu cativa ani in urma.

2. Pentru rolul lui Stefan au fost mai multi "candidati" sau te-ai gandit de la inceput la Dragos?

 Am rasfoit fisele de casting zilele trecute si ma gandeam ca Dragos Bucur a fost primul pe lista mea, chiar daca el nu corespundea intrutotul tipologiei din scenariu. Dar cu toate astea a fost o lista lunga de actori care au dat probe pentru acest rol ca pana la urma sa ma intorc la prima optiune.

3. De ce ai ales-o pe Valentina Pelinel in rolul femeii-obsesie?

Pe Valentina am descoperit-o intamplator, intr-o revista si am zis ca ea este cea pe care o cautam pentru ca nu voiam doar o femeie frumoasa ci pe cineva care sa aiba o anumita expresivitate a privirii. In orice caz demersul de a o gasi si apoi de a convinge sa accepte propunerea mea poate avea similitudini cu aventura lui Stefan din film.

4. Cate zile de filmare au fost, care au fost locatiile?

Am filmat in 35 zile si majoritatea locatiilor au fost in Bucuresti.

5. Cum ai lucrat cu Victor Rebengiuc? Am auzit ca ti-a fost profesor, prin urmare va cunosteati dinainte de acest film.

Nu mi-a fost profesor, a fost rectorul UNATC-ului in perioada studentiei mele. Iar despre lucrul cu el am sa-ti raspund povestindu-ti despre Victor Rebengiuc ca este unul din cei care m-au facut sa respect si sa iubesc profesia de actor. Am asistat in urma cu multi ani la filmarea unei secvente in care avea un rol secundar. Si-a ales cu mana sigura o anumita palarie iar in momentul cand a aparut la cadru, prin simpla sa prezenta te facea sa simti « pe propia piele » toata emotia si autenticitatea personajului pe care il juca. E cu atat mai greu sa obtii emotia si magia in nebunia unui platou de filmare. Ce pot sa spun este ca de la marii actori inveti si mergi pe varfuri ca sa nu strici nimic din marea lectie de profesionalism pe care, cu generozitate ti-o impartasesc.

 6. Care ti s-a parut cea mai dificila secventa si de ce?

Secventa din piscina, pentru ca necesita un anumit tip de decupaj si misanscene, pentru ca ai nevoie de un echipament performant, pentru ca era o filmare de noapte in care trebuia sa se lucreze cu un copil care trebuia sa ramana treaz si apt de lucru si lista poate continua.

7. Ai o secventa preferata?

Am doua. Cea din carciuma cu Victor Rebengiuc si Dragos Bucur care a fost si o cursa contraconometru si secventa din parc intre cei doi parteneri de viata din film (Dragos si Anca ) in care dialogul se leaga greu, plin de taceri si intrebari nerostite.

8. Filmarile s-au incheiat acum doi ani. De ce a durat atat de mult postproductia?

Piatra de incercare a acestei post-productii s-a datorat muzicii de film. Era o provocare pentru orice tanar compozitor pentru ca era un film de stare si care trebuia lucrat cu multa subtilitate, si o dozare atenta. S-a lucrat efectiv 4 luni pentru muzica filmului dar cred ca alaturi de mine debuteaza un tanar compozitor care va avea ceva de spus in acest domeniu. E vorba de Cristian Matei.

9. Cum ai rezuma subiectul filmului?

E o poveste de viata despre cat de simplu se poate schimba totul si cum poti sa cazi in obsesie, sa aluneci catre aventura si iluzie. Si asta i se poate intampla celui mai premiant dintre noi, asa cum este Stefan, eroul meu din film, un barbat cu o viata de familie fericita si o cariera de succes.

10. Care crezi ca sunt atuurile acestui film in raport cu celelalte lungmetraje romanesti?

Are un subiect actual si aduce in lumina o lume mai putin speculata pana acum in filmul romanesc si anume pe cea din lumea agentiilor de publicitate.

11. Anca Florea imi spunea ca Dragos era responsabil cu farsele. Ai fost si tu tinta lui?

Nu, traiesti intr-o tensiune imensa cand debutezi dupa o perioada lunga de timp in care n-ai facut filme asa ca nu prea iti ramane timp, nici sa faci farse nici sa iei parte la ele.

12. Ne-ar ajuta foarte mult daca ti-ai aminti cateva intamplari deosebite din timpul filmarilor.

Cred ca mai degraba din zona comediilor amare. Aveam nevoie intr-una din secvente de o delegatie de japonezi pe care i-am cautat doua luni intense, prin intemediul consulatelor,prin restaurante si tot felul de cunoscuti. Cert e ca in dimineata filmarii doi dintre ei ne-au anuntat ca nu pot veni si in urmatoarea zi de filmare. In disperare de cauza, prin intermediul lor am reusit ceea ce nu reusisem in doua luni, adica sa-i inlocuim cu alti doi japonezi, cu varstele pe care le doream. Pe scurt, unul dintre ei era un business man important, care isi anulase se pare toate intalnirile in acea dimineata si cu seriozitatea care-i caracterizeaza se oferea acum sa joace acest rol. Aveam acordul sa filmam o singura ora in perimetrul aeroportului, cert e ca am facut sensul giratoriu din zona sosiri cu ei de vreo patruzeci de ori si la sfarsitul zilei nu-mi puteam scoate din cap intrebarea« oare ce tranzactii o fi ratat bietul om ca sa vina sa-l plimb in giratoriu o zi intreaga ? » Anecdotica sau nu, filmarea cu delegatia de japonezi a fost o lectie de mare seriozitate si profesionalism pe care ei ne-au dat-o noua.

 

(in imagine regizoarea Cristina Ionescu si Dana Nalbaru - Bucur)

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells