Scenariul filmului ar fi avut nevoie de 74 de studiouri, pentru că acţiunea se muta cu rapiditate din America de Nord, în Japonia, de acolo mai departe la Moscova, sau în Kamchiatka, în nord-estul extrem al Rusiei. Toate însă au fost filmate la Toronto, în studiourile sau locaţiile din zonă. "Am folosit nişte efecte vizuale extraordinare pentru a crea iluzia că ne învârtim în jurul lumii", afirmă Anderson.
"Moscova şi Tokyo ar fi fost nişte locaţii dificile pentru filmări. Chiar dacă ne-am fi deplasat în Japonia, n-am fi putut închide centrul Shibuya pe care apoi să-l devastăm în timpul filmărilor, aşa că am construit o parte din acea zonă a oraşului pe un teren gol. Într-adevăr, am trimis la Moscova o echipă care a filmat timp de două zile în Piaţa Roşie, pentru a ne ajuta s-o recreăm în detaliu, inclusiv magazinul Gum Store, care este de fapt magazinul Harrods de la Moscova".
Scenograful Kevin Phipps a conceput fiecare decor, pe care l-a copiat şi reinventat totodată. "Am folosit imens de multe contraste vizuale, ceea ce a constituit un material extrem de divers pe baza căruia am lucrat", recunoaşte Phipps. "Lumea din Resident Evil nu seamănă cu nicio altă lume. Am creat o lume imaginară, cum a fost interiorul futurist şi super-tehnologizat al Umbrella Corporation, dar am plasat totul într-o lume pre-existentă. Am creat o frescă foarte amplă".
Cea mai importantă inovaţie a lui Phipps s-a concretizat în crearea fortăreţei ingenios camuflate aparţinând Corporaţiei Umbrella. Pentru a reprezenta centrul unde se afla creierul corporaţiei, el a construit o întreagă zonă de sticlă: coridoare, camere de interogatoriu şi un centru de comandă, toate iluminate abundent şi întinse pe o suprafaţă rece, aparent infinită. . În film există multe imagini realizate în tehnicile super-high-speed photography şi 3-D. "Atunci când filmezi 216 cadre pe secundă, ai nevoie de multă lumină".
Părerea ta
Spune-ţi părerea