Tinerii cineaşti români au şansa să participe, pentru prima dată, la unul dintre cele mai populare concursuri noi de proiecte de scurtmetraj, The Pitch, în cadrul Festivalului Internaţional de Film NexT (3–7 aprilie). Organizat de ShortsTV, canalul dedicat scurtmetrajelor, în parteneriat cu Romtelecom, The Pitch oferă şansa unei finanţări de 5.000 de euro pentru producţia unui scurtmetraj. Iată aici regulamentul complet al concursului.
Concursul The Pitch este găzduit anual de mai multe festivaluri importante, inclusiv de cel de la Cannes. Participanţii trebuie să aibă cel puţin un film scurt în portofoliu şi un proiect nou de scurtmetraj, cu un buget mai mic de 10.000 de euro şi o durată maximă de 12 minute. Înscrierile vor începe pe 15 martie şi se vor încheia pe 23 martie, la ora 23.59, ora României. Candidaturile trebuie să conţină un sinopsis al filmului, concepţia regizorală, bio-filmografia regizorului şi un showreel de 45 de secunde din lucrările anterioare.
Candidaţii acceptaţi vor fi invitaţi apoi la The Pitch, care va avea loc pe 3 aprilie, în cadrul Festivalului NexT. La The Pitch, fiecare participant va avea exact 2 minute şi 15 secunde ca să îşi vândă ideea în faţa camerei de filmat, în limba engleză, dintr-o singură încercare. Toate prezentările vor fi postate apoi pe pagina de Facebook a ShortsTV, în dimineaţa de după susţinerea lor, pe 4 aprilie. Cele cinci prezentări care adună cele mai multe „Like”-uri până duminică, 6 aprilie, vor ajunge pe lista scurtă The Pitch. Doar acestea cinci vor fi prezentate apoi unui juriu de specialişti, care va decide câştigătorul. Acesta va fi anunţat la gala de închidere a NexT, pe 7 aprilie.
Părerea ta
Spune-ţi părerea