De la câștigătorul premiului Oscar care a adus „Eternal Sunshine of the Spotless Mind” și „Being John Malkovich” vine o nouă capodoperă demnă de urmărit, Anomalisa. Animația a putut fi văzută în România numai în cadrul Festivalului Anim'est 2016, dar cei care au ratat-o atunci o pot urmări pe micul ecran, fiind programată de Cinemax 2 pe 24 decembrie, de la ora 9:00, și în reluare, conform programului deja afișat de post.
Anomalisa marchează încă o reuşită spectaculoasă şi clar reliefată în filmografia lui Charlie Kaufman, şi de asemenea un film valoros care provoacă la gândire pe fanii cinematografului de factură introspectivă. Ceea ce animă filmul este suspiciunea omniprezentă că omul modern este o fiinţă mecanizată, creată pe o linie de producţie şi lipsită de individualitate - un produs, ca orice altă marfă.
Michael Stone, soţ, tată şi respectat autor al cărţii „Cum să te ajut să îi ajuţi?” este un bărbat dărâmat de anodinul din viaţa sa. Într-o călătorie de afaceri la Cincinnati, unde urmează să vorbească la o convenţie a specialiştilor în relaţii cu clienţii, Michael se cazează la hotelul Fregoli şi o întâlneşte pe Lisa Hesselman, o reprezentată de vânzări inadaptată social care ar putea sau nu fi iubirea vieţii sale.
Anomalisa ar putea să nu fie la fel de tristă precum filmul anterior Synecdoche, New York, însă cum altfel este? Acestea sunt singurele filme pe care Kaufman le-a regizat, şi aerul de tristeţe care pluteşte în ele este lipsit de energia pe care au adus-o alţi regizori care au ecranizat piesele lui Kaufman precum Adaptation, Eternal Sunshine of the Spotless Mind şi Being John Malkovich. Acesta din urmă, cu o cameră plină de mai mulţi John Malkovich identici, a fost un predecesor clar pentru Anomalisa, însă pe un ton uşor mai optmist în comparaţie cu noul film, încărcat de disperare, scrie Anthony Lane de la publicația New Yorker.