Pe 12 şi 19 martie a.c., de la ora 11:00, Sala Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române găzduieşte două noi prelegeri ale conferenţiarului Cristian Tudor Popescu, sub tema generală „Cinema şi propagandă în istoria filmului românesc”. Accesul publicului la aceste întâlniri este liber, în limita locurilor disponibile.
Programul următoarelor două prelegeripropuse de Cristian Tudor Popescu:
Prelegerea 16:
Sâmbătă, 12 martie, ora 11:00
Duminică la ora 6 (regia Lucian Pintilie, 1966) – „din nou, dilema etic-estetic: un film pe un scenariu propagandistic standard, remarcabil realizat cinematografic” (Cristian Tudor Popescu).
Reconstituirea (regia Lucian Pintilie, 1970) – „caricatura sinistră a poporului român schimonosit de comunism” (Cristian Tudor Popescu).
Rătăcire (regia Alexandru Tatos, 1978) – „propagandă grosieră împotriva transfugilor şi a Occidentului decadent” (Cristian Tudor Popescu).
Prelegerea 17:
Sâmbătă, 19 martie, ora 11:00
Mihai Viteazul (Sergiu Nicolaescu, 1971) – „cea mai mare şi profitabilă investiţie în propaganda prin cinema a regimului comunist. Identificarea procedeelor de manipulare prin deformarea istoriei”.
Buzduganul cu trei peceţi (Constantin Vaeni, 1977) – „istoria ca suport pentru programul PCR. Mihai Viteazul prim-secretar” (Cristian Tudor Popescu).
Burebista (Gheorghe Vitanidis, 1980) – evocarea conducătorului primului stat dac centralizat.
Începând din luna aprilie, întâlnirile din cadrul programului „Cinemateca pentru toţi” vor avea loc în serile de joi, de la ora 19:00, la aceeaşi Sală Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române.
„Cinemateca pentru toţi” este un proiect al Asociaţiei EuRo Cinema, desfăşurat până acum cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, al Centrului de Studii în Istorie Contemporană şi al Fundaţiei Hanns Seidel-România.
Parteneri permanenţi ai proiectului: Arhiva Naţională de Filme – Cinemateca Română, Docuart şi Radio România Cultural.
Sponsor unic: Philip Morris Trading.
(Concepţie afiş: Robert Răcaru. Imagine din filmul Puterea şi adevărul, regia Manole Marcus, 1972)
Părerea ta
Spune-ţi părerea