Cele mai bune şi cele mai proaste filme ale lui 2016

de Cristina Grigore în 12 Dec 2016
Revista Time a făcut retrospectiva anului şi a ales titlurile semnificative pentru segmentul de cinema al industriei de divertisment

Divertismentul, tehnologia, cultura pop şi personalitatea anului (unde s-a distins Donald Trump) au fost analizate de revista americană Time, iar cele mai bune (dar şi cele mai nereuşite) producţii ale celei de-a şaptea arte în 2016 au fost prezentate în câte un top 10.

Preferate au fost dramele existenţiale ce au pus accent pe dezvoltarea personajelor, în vreme e blockbusterele şi comediile au fost mai puţin apreciate. Drama Moonlight – câştigătoare a mai multor prestigioase trofee americane şi internaţionale – a obţinut primul loc. Filmul spune povestea despre maturitate şi suferinţă a unui bărbat de culoare sărac din Miami.

Filmul lui Barry Jenkins cuprinde multe teme, dar este realizat cu multă delicateţe; este un film ce te împinge ca un val şi apoi te aşază, cu blândeţe, într-un loc în care nu te-ai fi aşteptat să ajungi”, motivează publicaţia.
Lista celor mai bune filme include şi titluri mai puţin cunoscute – pe lângă La La Land – Paterson (film de Jim Jarmusch, cu Adam Driver), Silence (noua producţie a lui Martin Scorsese, cu Liam Neeson, Andrew Garfield şi Adam Driver), Loving şi Tower.

Cel mai puţin reuşit film al lui 2016 a fost numit X-Men: Apocalypse, urmat de blockbustere ca Suicide Squad şi Batman V Superman: Dawn of Justice, descrisă ca o peliculă în care tonul întunecat a fost forţat, pentru a se încerca o diferenţiere de filmele Marvel.

„Cea mai mare greşeală a noului X-Men a fost aceea de a irosi unele dintre cele mai talentate figuri actuale de la Hollywood. De ce să îl foloseşti pe Oscar Isaac doar ca să îl ascunzi într-o carapace uriaşă? De ce să îl pui pe Michael Fassbender să adauge forţat greutate emoţională unor scene clişeistice? Aproape că o vedeam pe Jennifer Lawrence numărând minutele pentru a fugi de pe platou şi a putea juca într-un film de David O. Russell”, explică publicaţia.

Exploreaza subiecte similare:

Moonlight, La La Land, Silence, Loving, Tower, X-Men: Apocalypse, Suicide Squad, Batman V Superman: Dawn of Justice

Alte știri din cinema

Michelle Yeoh, rol major în mini-seria Blade Runner 2099

Mini-seria va fi continuarea directă a lungmetrajului Blade Runner 2049, lansat în 2017 ca un sequel al originalului din 1982

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Părerea ta

Spune-ţi părerea
camaleonii pe 12 decembrie 2016 20:32
pai DC sunt cunoscuti pentru tonul sumbru pe care il dau filmelor. BvS nu a fost nimic surprinzator. se stia de la inceput faptul ca filmul nu va fi cu umor stupid si inutil precum sunt cele Marvel.
Costirik pe 13 decembrie 2016 03:41
"pai DC sunt cunoscuti pentru tonul sumbru pe care il dau filmelor":))) Da, filmele lui Nolan au aratat elegant in negru, dar BvS s a "imbracat" in negru pentru ca nu avea altceva in sifonier:)))
mihnea_aspru95 pe 6 ianuarie 2017 15:09
DC Comics > MARVEL

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells