- Radu Mihăileanu şi greva sexului
- Răul din Superman, premiat la Cannes
- Isabelle Huppert, în rol de româncă excentrică
- Michael Sheen: "Woody Allen nu vrea de la actor să dea indicii subtile spectatorilor"
- Festivalul de la Cannes acuzat de comportament fascist în problema Lars von Trier
- Ce filme de la Cannes vedem în România
- The Tree of Life ia Palme d'Or-ul!
- Unul din favoriţii la Palme d'Or 2011, comparat cu Poliţist, adjectiv
- Le Havre, premiat de Federaţia Internaţională a Criticilor de Film
Cannes: super-urmărire cu maşini
de Gloria Sauciuc in 27 Mai 2011
Regizorul de origine daneză Nicolas Winding Refn a fost prezent la Cannes anul acesta cu primul său film american, Drive, selecţionat în competiţia oficială a Festivalului, cu o distribuţie de zile mari: Ryan Gosling, Carey Mulligan, Ron Perlman, Oscar Isaac, Bryan Cranston. Un heist movie american cu urmăriri de maşini şi mafioţi sângeroşi în care, totuşi, s-a acordat o atenţie deosebită personajelor, care nu mai sunt simple marionete, ce aleargă de colo până colo cu pistolul în mână, şi milioanele de euro la subbraţ, ci au o viaţă interioară, şi spun o poveste dincolo de acţiunea propriu-zisă. Filmarea urmăririlor s-a făcut într-un stil proaspăt, care te pune, ca spectator, pe scaunul copilotului.
Mai mult, simultan cu acţiunea, avem parte de o poveste frumoasă de dragoste, cum nu am mai văzut demult la cinema, cu multe tăceri, iubire ce creşte mai mult din priviri, zâmbete, încolţirea încrederii în celălat, dar totul pe un fond atât de reţinut şi melancolic. Un film american în care întrevedem un autor. Nicolas Winding Refn a fost, de altfel, premiat la Cannes pentru regia acestui film. Ryan Gosling, în rolul şoferului, vorbeşte puţin, se mişcă al naibii de repede şi bine, iubeşte în tăcere o femeie căsătorită, şi - la nevoie - omoară cu sânge rece pe cei care îi pun acesteia viaţa în primejdie. Mulligan e, de asemenea, discretă în interpretare, cadrele cu ea sunt preponderent strânse pe faţă, pentru că mimica ei face personajul.
Povestea
The Driver (Ryan Gosling) e un cascador profesionist ziua şi şofer al lumii interlope pe timp de noapte. Nu contează în ce scop, el se simte cel mai bine la volan. Shannon (Bryan Cranston) e pe de o parte mentor, pe de alta managerul Şoferului. Întotdeauna cu ochii pe bani, Shannon are de gând să strângă dolarii necesari pentru o maşină de curse cu care Şoferul ar putea concura pe circuitul profesionist. Pentru aceasta, Bernie Rose (Albert Brooks) pare omul potrivit, deoarece e cel mai bogat dintre toate cunoştinţele, deşi ocupaţiile lui sunt discutabile. După ce îl vede pe Şofer în acţiune îl va finanţa împreună cu un anume Nino (Ron Perlman). Între timp, Şoferul, singuratic şi indiferent la manevrele lui Shannon, o întâlneşte pe Irene (Carey Mulligan). Apoi o întâlneşte din nou în parcarea supermarketului, pentru ca să ajungă să o ducă zilnic la locul de muncă, sau pentru a-i supraveghea băieţelul, pe Benicio. Dar acestea se vor întrerupe brusc atunci când Standard (Oscar Isaac), soţul lui Irene, este eliberat din închisoare pentru bună purtare. Şoferul nu doreşte să-i stârnească gelozia, însă atunci când Standard este găsit mort, se hotărăşte să-i ajute familia. Şi problemele încep să apară...
Sursa de inspiraţie: "Mi-a amintit de Steve McQueen şi Clint Eastwood."
Drive este inspirat de romanul omonim al lui James Sallis. Producătorul veteran Marc E. Platt, care a coordonat realizarea unor blockbustere precum Legally Blonde şi Wanted declară: "Mi-a amintit de unii din eroii din trecut, personaje ale lui Steve McQueen şi Clint Eastwood. Bărbaţi care vorbeau puţin, dar umblau cu o bâtă şi vorbeau prin fapte."
Adaptarea: cum afectează ideea de "jaf ieşit prost" toate personajele
Scenaristul Hossein Amini relatează la Cannes: "Era o carte rară, foarte scurtă, întunecată, ca o poezie. Ceea ce mi-a plăcut a fost că autorul a avut aceste personaje ieşite din comun şi o acţiune simplă: un şofer fugar implicat într-un jaf de bancă ieşit prost, având acum mafia pe urme". Scenaristul Amini completează: întreaga idee de "jaf ieşit prost" apare în multe filme, dar era interesant cum afectează ea diverse personaje. Nu numai pe Şofer; are repercusiuni asupra tuturor".
Stilul regizoral premiat al lui Refn: locuri şi situaţii vorbind despre viteză
Toate filmele lui Refn au un stil vizual caracteristic: unul din elementele lui specifice e folosirea panoramelor largi. Directorul de imagine Newton Thomas Sigel notează în caietul de presă: "Am păstrat, în mare, superangularul cu adâncime şi fundal şi, totuşi, am mers mai departe - acolo unde s-au adaptat multe locuri şi situaţii, toate vorbind despre viteză. La filmarea scenelor cu urmăriri de maşini, directorul de imagine Sigel, ASC şi echipa lui au avut de-a face cu provocări şi mai mari. În schimb : "Singurul lucru pe care Nicolas nu l-a dorit au fost camerele handheld."
Platoul de filmare, dezvoltat pentru Seabiscuit, s-a dovedit ideal pentru scenele cu maşini: "Am pus maşina pe el, ceea ce ne-a permis ca Ryan să se concentreze pe joc în timp ce filmarea mergea. Iar în timp ce un şofer din exterior conducea, Ryan părea să fie el pilotul." Producătorul executiv David Lancaster vorbeşte despre imaginea pe care Sigel a creat-o pentru film: "Amplă, persistentă, scene din Los Angeles care nu prea apar în filme: scene de pe străduţele obscure din centru sau din periferiile aflate la marginea deşertului, Siegel a dezvăluit Los Angeles-ul până la malul mării".
Ron Perlman descrie rolul Şoferului: "Ryan e alegerea perfectă pentru personajul care e misterios şi spune multe zicând puţin. Este chintesenţa americanului dur, imaginea personajului singuratic, în derivă, căruia nu prea îi pasă dacă are sau nu prieteni"...

Imagini
Vezi imaginiSpune-ţi părerea
Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.Categorii articole
Gossip
-
Mikey Madison spune "nu" unui rol pe care alte actriţe ar fi în stare să se bată
Actriţa premiată cu Oscar se ţine departe de o franciză celebră, dar şi de... Ryan Gosling - Martin Scorsese face o dezvăluire şocantă
- Manifestanţii pro-Palestina îi strică lui Gal Gadot un moment de recunoaştere în carieră
- Gwyneth Paltrow revine la actorie pentru scenele de sex cu un actor cu 23 de ani mai tânăr?
- "Eu m-am maturizat, voi se pare că nu!" Millie Bobby Brown le răspunde celor care îi critică alegerile
Ştiri cinema
-
De ce ciudat vorbeşte Yoda te întrebi? George Lucas explică...
La o proiecţie aniversară a lui Imperiul contraatacă, cineastul face o dezvăluire neaşteptată - Şeful Netflix spune că mersul la cinema e "demodat". Are dreptate?
- E oficial: Ryan Gosling e în noul... gâlşeavî pi şeruri
- Hoții de subiecte invită tinerii la cinema si oferă premii educative
- Bântuit de 7 secunde din Singur acasă 2: cea mai arzătoare dorinţă a lui Chris Columbus
Producţie
-
Nu stă o clipă: Tom Cruise este "cel mai influent bărbat din lume" în noul film al lui Alejandro G. Iñárritu
Poate că noul film nu are încă un titlu oficial, dar afişul său va fi plin de nume celebre - Johnny Depp, reacceptat la Hollywood?
- Ea este Elizabeth dintr-un Mândrie şi prejudecată "pentru noua generaţie"
- Robert Pattinson, antagonist hermafrodit în Dune 3?
- Începe producţia unui nou film James Bond, dar... fără James Bond
Cronică
-
Vânătorul de animale pierdute și elefănțica Murătură – Hitpig: purcelușul detectiv
Purcelușul antropomorf Hitpig și-a făcut un renume din înapoiarea animalelor către stăpânii lor. Însă o întâlnire cu o elefănțică entuziasmată îl va face să realizeze că și-a înțeles greșit menirea. - Filmul influencerilor nu e așa prost cum s-ar putea crede – Buzz House: The Movie 2
- O prietenie ieșită din comun – Un panda pe nume Moon / Moon the Panda
- Un basm ceh în stil Disney - Prințesa și grădinarul / The Proud Princess
- Netflix, în loc de The Electric State de ce nu faci 20 de North of North?
Dosarele X
-
Viitorul e aici: se lansează primul film dublat vizual cu ajutorul AI
În 2025, priveşti cerul, cerul te priveşte înapoi şi îţi şi vorbeşte pe limba ta - Le pronunţi corect numele? 15 actori cu nume "dificile"
- Rachel Zegler, pusă la zid pentru eşecul lui Snow White
- La Hollywood, casa săracului arde mai repede ca cea a bogatului
- Avalanşă de remake-uri: American Psycho, Tangled, Another Round
CineCloud
Filme pe genuri
- Acţiune
- Animaţie
- Aventuri
- Comedie
- Crimă
- Documentar
- Dragoste
- Dramă
- Familie
- Fantastic
- Film noir
- Horror
- Istoric
- Mister
- Muzică
- Muzical
- Război
- Romantic
- Scurt metraj
- SF
- Stand Up
- Thriller
- Western
- Taguri filme
- Taguri stiri
- Arhiva stiri
- Program TV
Premii filme
Filme noi
- Filme 2027
- Filme 2026
- Filme 2025
- Filme 2024
- Premiere cinema
- Filme la TV
- Filme pe DVD
- Filme pe Blu-ray
- Filme româneşti
- Filme indiene
Filme 2025
Index filme
Program cinema
Premiere cinema
În curând la cinema
- Thunderbolts*
- Rosario
- Motel Destino
- Buffalo Kids
- Kaptein Sabeltann og Grevinnen av Gral
- Shadow Force
- Sirenele: Secretul medalionului
- Marea pescuială
- Hurry Up Tomorrow
- Final Destination Bloodlines
- Maia - Portret cu mâini
- Mission: Impossible - The Final Reckoning
- Lilo & Stitch
- An Unfinished Film
- A Tooth Fairy Tale
- The Ritual
- Die Schule der magischen Tiere 3
- In His Own Image
- Ballerina
- Karate Kid: Legends
- Ozi: Voice of the Forest
- How to Train Your Dragon
- Den stygge stesøsteren
- Kontinental '25
- 28 Years Later
- Elio
- M3GAN 2.0
- F1
- En fanfare
Filme noi în SUA
- Fight or Flight
- A Big Bold Beautiful Journey
- Bring Her Back
- The Phoenician Scheme
- Materialists
- Naya Legend of the Golden Dolphin
- Jurassic World Rebirth
- Superman
- I Know What You Did Last Summer
- Smurfs
- The Fantastic Four: First Steps
- The Naked Gun
- The Bad Guys 2
- Experiment 77
- Freakier Friday
- Animal Friends
- Nobody 2
- Starbright
Program TV

Termeni şi condiţii | Contact | Politica de confidențialitate | A.N.P.C
Cannes: super-urmărire cu maşini
Părerea ta
Spune-ţi părerea