Robert Pattinson scapă de identitatea lui Edward Cullen cu scene fierbinţi, pe dezbrăcate, şi cu aura unui rebel în Bel Ami, o nouă adaptare a romanului scris de Guy de Maupassant, în premieră la cinema, dar nu reuşeşte să puncteze acolo unde e vorba de subtilităţile seducţiei, de avariţie, furie, ipocrizie, adică exact elementele cheie ale personajului său, scriu cei de la Total Film.
Bel Ami, o adaptare a romanului clasic al lui Guy de Maupassant, cea de-a 11-a, ilustrează periplul lui George Duroy (Robert Pattinson), de la mansardele mizere în care trăise, la opulenţa şi luxul clasei sociale înalte din Parisul anilor 1900.
Filmul este o cronică lucidă din perioada "Belle Epoque" pariziană, cazul unei ascensiuni sociale şi sexuale în acelaşi timp, care are şansa de a fi o alternativă interesantă la subiectele actuale ale tabloidelor. În rolul principal, starul din Twilight.
Folosindu-se de puterea sa de seducţie şi de inteligenţa ieşită din comun, George reuşeşte să se transforme dintr-un tânăr sărac lipit pământului în cel mai dorit bărbat al momentului. Într-o lume în care cei mai puternici oameni din Paris erau, nu barbaţii, ci soţiile şi amantele lor, prin patul lui George se perindă cele mai frumoase, influente sau informate femei, care îi facilitează mai mult sau mai puţin conştient ascensiunea.
Şi totuşi, filmul e mai degrabă un remake în care se amestecă accentul american cu cel franţuzesc ("I say, Monsieur Forestiere!"). Kristin Scott Thomas este doamna din centrul poveştii, elegantă şi sensibilă, în rolul soţiei supuse, corupte - însă - de atrăgătorul Georges Duroy. În alte roluri apar Uma Thurman şi Christina Ricci, în rolul lui Clotilde, o tânără la fel de aventurieră.
O dramă romantică de epocă, Bel Ami va aduce în cinematografe pe fanii lui Pattinson şi pe fanii filmelor de epocă, dar per ansamblu rămâne o adaptare palidă a unei cărţi cu un spirit critic ascuţit.
Părerea ta
Spune-ţi părerea