Regizorul Marian Crişan a obţinut Premiul oraşului Wiesbaden pentru cea mai bună regie şi suma de 7.500 de euro pentru filmul Morgen (România- Franţa- Ungaria 2010), în cadrul Festivalului Filmului Central si Est-European. Motivaţia juriului a fost "poezia unor simple relaţii umane, respectul şi iubirea pe care filmul o aduce în faţa personajelor sale, precum şi descoperirea laturii comice în viaţa cotidiană deseori dramatică". Cristi Puiu a obţinut o menţiune a juriului pentru filmul său Aurora (2010, România- Franţa- Elveţia- Germania), iar Peter Kerek a obţinut pentru Pepsi Premiul Fundaţiei BHF- Bank pentru cel mai bun film de scurtmetraj al unei şcoli de cinema non-germane.
Participarea românească a fost numeroasă la acestă a 11-a editie a Festivalului Filmului Central si Est-European, care a avut loc între 6 şi 12 aprilie la Wiesbaden. În program au mai fost câteva filme româneşti iar din juriul principal a făcut parte cunoscuta actriţă Anamaria Marinca.
Institutul Cultural Român din Berlin a organizat un panel dedicat Noului cinematograf românesc. Unul dintre invitaţii speciali a fost Arhiva Naţională de Filme. Acum doi ani organizatorii au avut iniţiativa ca o arhivă de filme din Estul Europei să prezinte un program de două ore cu filme vechi, reprezentative. Dupa Polonia şi Serbia a venit rândul României. Arhiva Naţională de Filme a prezentat sub titlul "Umor românesc" nouă scurtmetraje. Între acestea au fost patru desene animate: Haplea (1927, r. Marin Iorda) - primul desen animat românesc păstrat, Scurtă istorie (1957) şi Şapte arte (1958) ale lui Ion Popescu-Gopo, Maratonul Penelopei (1980, r. Luminiţa Cazacu) împreună cu două reclame animate, Adam şi Eva (1969, r. Olimp Vărăşteanu) şi Noe (1970, r, Liviu Ghigorţ), două filme de ficţiune de scurtmetraj: Gogulică cheferist (1929, r. Cornel Dumitrescu) şi Vizită (1952, r. Jean Georgescu), ca si două documentare: Rapsodie rustică (1945, r. Jean Mihail) şi Stuf (1966, r. Titus Meszaros), în care imaginaţia şi umorul realizatorilor a transformat două filme de propagandă în valori perene.
