Mai mult decat un film despre dificultatea comunicarii - cum il anunta titlul, Babel este un film despre disperare; actorii si Inarritu gasindu-i in film toate nuantele si modalitatile de expresie: cea a lui Brad Pitt este calculată, reţinută, pe când cea a tatălui lui Yussef, când plânge moartea baiatului - e disperare convulsivă.
Cea mai intensă secvenţă din segmentul care îi are pe Brad Pitt şi pe Cate Blanchett ca protagonişti este cea din casa bătrânei marocane, când Richard (Pitt) cere să fie lăsat singur cu Susan (Blanchett) - secvenţa e de pus într-un top al celor mai reuşite/ inedite scene de intimitate. Ne-a emoţionat convertirea unui gest pur fiziologic (urinarea) în ceva atât de semnificativ - personajele se dezbracă, metaforic vorbind, de orice convenţie socială, în faţa spectatorului, râmânând fragile, fără apărare.
Apoi, mai este secvenţa în care se arată amintirea lui Yussef, dupa ce îşi pierde fratele (ambii frati aleargând contra vântului).
Trecerea de la o poveste la alta se face prin secvente care anticipeaza urmatoarele, prima ponderand-o pe urmatoarea prin impact vizual, desi a doua e detinatoarea mizei: Santiago (Gael García Bernal) si imaginea pasarii fara cap, cu gatul galgaind de sange- apoi transfer la imaginea din autocar- femeia impuscata in gat (Cate Blanchett), de exemplu. Vedem, deci, ca regizorul creeaza niste metafore vizuale punand termenul de comparat inaintea celui supus jocului metaforic, dar, cu toate acestea, figura de stil - la nivel vizual tot se realizeaza. Aceste metafore sunt ingredientele pentru crearea de secvenţe de mare intensitate.
Părerea ta
Spune-ţi părereaun film destul de lung dar pe care l-am savurat in fiecare clipa si secventa
Trist, Inarritu merita mai mult
o sa iti placa mai mult decat babel si 21 grame combinate
Articolul nu-i bine facut. In filmul Babel se ancheteaza moartea mamei lui Chieko, nu a tatalui.