
Debutul în film l-a făcut cu "Vacanţă la mare" (1962), urmat de comedia "La vârsta dragostei" (1963) şi, în 1966, de patru roluri atribuite simultan: Diţa, din "Zodia Fecioarei" (Manole Marcus), "Fantomele se grăbesc" (Cristu Polucsis), excelentul (şi pe nedrept neglijatul) "Meandre" al lui Mircea Săucan şi, mai ales, capodopera "Pădurea spînzuraţilor", în care Liviu Ciulei a identificat-o cu Ilona, personajul rămas neegalat atât în cariera actriţei, cât şi în întreaga galerie interpretativă a filmului românesc.
La fel de convingătoare în toate registrele interpretative, Ana Szeles a revenit aproape imediat la comedie, cu Lia din spumosul "Balul de sâmbătă seara" (1968, Geo Saizescu - alături de Sebastian Papaiani şi Mariella Petrescu), urmat de un studiu în tonuri grave, "Canarul şi viscolul" (1969, Manole Marcus), şi de o compoziţie surprinzătoare la televiziune: seducătoarea escroacă (şi, în final, asasină) din "Haina de piele" (1972, Dan Necşulea). Anul 1974 i-a adus un nou rol semnificativ pe marile ecrane, în povestea de dragoste dintre o fată maghiară şi un tânăr român (Romeo Pop) care reuşesc să învingă prejudecăţile etnice ale părinţilor, în romanticul "De bună voie şi nesilit de nimeni" al Mariei Callas Dinescu. Se afla "pe val", şi nimeni n-ar fi bănuit că partea română a carierei sale se apropia de sfârşit. În următorii trei ani a mai primit dor trei roluri nu foarte semnificative - în "Ştefan cel Mare, Vaslui 1475" (1975, Mircea Drăgan), "Eu, tu şi Ovidiu" (1977, Geo Saizescu) şi "Elixirul tinereţii" (1978, Gheorghe Naghi) - după care a mai rămas cunoscută de publicul român doar ca "doamna Florin Piersic" - un mariaj început sub semnul umorului irezistibil care-i caracteriza pe cei doi actori (puţini au aflat vreodată dialogul despre "zestrea" pe care o investeau amândoi în căsnicie.
Părerea ta
Spune-ţi părereaSi Julieta Szönyi este foarte frumoasa , am vazut-o in Felix si Otilia si mi.a placut foarte mult si ca actrita...
Margareta Paslaru a impresionat intr-atat in primul rol in film – Iulia din coproductia “Tunelul” – incat a primit Diploma pentru debut in cinematografie la editia a III-a a Festivalului National de Film “Pelicanul de aur” Mamaia 1966. Spectatorii au putut s-o admire in primul rand pe actrita Margareta Paslaru, in rolul unei vampe. Evolutia actoriceasca a fost cea predominanta iar muzica, interpretata in stilul epocii, a servit doar desfasurarii actiunii.
Daca nu stiati, Margareta a jucat cu Toma Caragiu ani la rand in piesa "Opera de trei parale" unde a fost remarcata si invitata in cooproductia Tunelul
Unde as putea sa va trimit imagini cu fotografii cu Margareta Paslaru in acest rol deosebit?
Pana atunci vizionati acest fracment din film.
http://www.youtube.com/watch?v=q1U7Mt5qX_M&feature=related