Adolescence s-a lansat pe 14 martie şi a urcat repede pe prima poziţie în topul celor mai vizionate titluri Netflix în zeci de ţări de pe glob, inclusiv în România. După doar câteva zile părea că întreg internetul nu mai vorbea de altceva decât de povestea adolescentului Jamie (Owen Cooper), ridicat devreme dimineaţa de o trupă a forţelor speciale sub suspiciunea că şi-a ucis o colegă de clasă. În doar patru zile, miniseria ajunsese deja la 24,3 milioane de vizionări, iar după primele 11 zile ajunsese la 66,3 milioane. Este un record absolut pentru o serie limitată Netflix.
Citeşte cronica miniseriei şi un material despre metodele inventive ce au făcut posibilă o filmare în timp real de o anvergură impresionantă.
În România, miniseria lansată într-o zi de vineri a ajuns în weekend pe prima poziţie în topul vizionărilor şi de atunci nu a mai fost detronată. Nu ştim câţi români au dat play, dar Adolescence este unul din puţinele titluri Netflix care au reuşit să iasă din spaţiul amatorilor de seriale şi să provoace dezbateri publice şi reacţii din partea psihologilor, a jurnaliştilor, a educatorilor şi a politicienilor despre cum ne-am putea mai uşor proteja copiii de toxicitatea reţelelor de socializare.
Succesul lui Adolescence este indiscutabil. Spre comparaţie, The Residence, o producţie marca Shonda Rhimes care părea iniţial cel mai tentant titlu al lunii martie, a avut doar 6,4 vizionări în primele patru zile, deci de aproape patru ori mai puţin decât Adolescence. Povestea unei crime de la Casa Albă şi a investigaţiei pentru descoperirea criminalului, The Residence a fost primit cu reticenţă şi în România, serialul ocupând azi abia poziţia cinci în topul celor mai vizionate seriale.