Acesta este planul pentru a face din filmele VR o afacere pe termen lung

de Gloria Sauciuc în 9 Ian 2017
Acum, canalele media sunt ceva mai deschise la experiment: fie că este vorba de produsul On Stage de la Hulu, sau colaborarea studiourilor Fox cu regizorul Ridley Scott pentru lansarea sequel-ului Alien în Realitate Virtuală.

Realitatea virtuală (VR) este deocamdată la ceva distanţă de a fi o adevărată afacere pentru studiourile de film, iar marea lor provocare este să vadă, dincolo de entuziasmul de moment, o sursă viabilă de câştig. „Aşadar, nu este vorba de un câştig aici şi acum”, recunoaşte vicepreşedintele diviziei de VR a Sony, Jake Zim, citat de publicația The Drum. În cadrul unui discurs la Consumer Electronics Show (CES) 2017, unde analiştii din domeniu au deplâns lipsa unor inovaţii recente în domeniu, Zim a indicat că este normal ca într-un domeniu atât de puţin prospectat să lipsească foarte multe inovaţii pe termen scurt.

„La ora actuală, studiourile nu privesc realitatea virtuală ca pe o sursă de câştig, în sensul unei valori adăugate... asta încercăm să descoperim acum”, a continuat managerul.

Până acum, Sony s-a axat pe ideea că există o anumită cale de a construi un brand. Dacă, de exemplu, o anume celebritate doreşte să fie vârful de lance al industriei, există o cale pentru asta. „Dacă eşti un talent de top care spune: 'Vreau să apar în VR pentru că vreau să arăt în acest fel, şi prin asta să îmi fac brandul relevant' atunci trebuie să studiem ce beneficii va aduce acest lucru”, a continuat Zim.

Site-ul de streaming Hulu susţine cam acelaşi lucru: deşi are aşteptări mari de la realitatea virtuală, susţine că nu va finanţa un proiect VR până când nu va avea confirmarea că acesta va aduce bani, relatează publicația The Drum. Site-ul tocmai a lansat on-stage, un program produs în parteneriat cu Live Nation care permite utilizatorilor să ajungă în culisele concertelor. Unul dintre primele studiouri care l-ar putea sponsoriza este Universal. „Trebuie să întrebăm dacă proiectele de VR aduc într-adevăr bani, pentru că nu ne permitem luxul să riscăm banii într-un pariu, ceea ce ne-a făcut să avem o viziune mai exactă asupra pieţei”, declară Noah Heller, vicepreşedintele diviziei de tehnologii în dezvoltare de la Hulu. De aceasta, Hulu consideră funcţia de replay ca unul din elementele cheie în evaluarea proiectelor de realitate virtuală: conţinutul poate fi urmărit din nou sau nu, astfel încât să fie văzut ceva nou atunci publicul se uită? sau poate arăta ceva nou prietenilor atunci când vor să le arate noul Oculus Rift? Aceste lucruri „duc în mod natural la integrarea lor într-un brand şi plasarea de produse”, declară Heller.

Aşadar, executivii precum Zim îndeamnă la răbdare, considerând realitatea virtuală un mediu nou, în pofida unei istorii recente bogate. Cu un an în urmă, Oculus Rift fusese lansat global, dar nu şi în Anglia şi Canada, unde posibilitatea comercializării acestuia a fost lansată abia la CES 2016. Acum, canalele media sunt ceva mai deschise la experiment: fie că este vorba de produsul On Stage de la Hulu, sau colaborarea studiourilor Fox cu regizorul Ridley Scott pentru lansarea sequel-ului Alien în Realitate Virtuală. Asemenea perspective de viitor se bazează pe gradul în care Zim, Heller şi cei din poziţii similare sunt deschişi la colaborări în acest domeniu.

Developperii de jocuri au abordat de ceva timp conceptul de poveste interactivă, şi acum aşteaptă susţinerea executivilor studiourilor de film. Totuşi, trebuie spus că - spre deosebire de producţia de film - realitatea virtuală nu oferă multe certitudini, iar Hollywood-ul are motive să aibă reţineri. „Realitatea virtuală este diferită de producţia de film”, susţine Kim Adams, producător la Oculus Story Studio. Este nevoie de developperi de jocuri, de ingineri de software, de scenarişti, de graficieni pentru a putea crea acest mediu. Nu este aici un mediu testat şi certificat, aşa că totul ar fi o explorare a ceea ce se poate şi ceea ce nu. Toate aceste urmează a fi aflate...”

Exploreaza subiecte similare:

Alien: Covenant

Alte știri din cinema

Michelle Yeoh, rol major în mini-seria Blade Runner 2099

Mini-seria va fi continuarea directă a lungmetrajului Blade Runner 2049, lansat în 2017 ca un sequel al originalului din 1982

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells