A dat în judecată un lanţ de cinematografe din cauza preţului mare al gustărilor

de Cristina Grigore în 7 Mar 2012
A dat în judecată un lanţ de cinematografe din cauza preţului mare al gustărilor

Un tânăr din Detroit, Michigan, pe numele său Joshua Thompson, a iniţiat un proces colectiv împotriva lanţului de cinematografe AMC în încercarea de a forţa sălile de cinema din regiune să scadă preţul gustărilor comercializate la standurile lor, precum popcornul şi sucul.

Potrivit Detroit Free Press, Thomson obişnuia înainte să-şi cumpere din alte magazine gustările, până când cinematografele au pus un anunţ prin care se interzicea acest lucru. Prin urmare, s-a văzut obligat să dea 8 dolari pe o Coca Cola şi un pachet de bomboane, aproape de trei ori mai mult decât plătea pentru aceleaşi produse la un magazin din afara sălii de cinema.

“S-a săturat să fie jecmănit”, a spus avocatul tânărului de 20 de ani. “Este greu să justifici preţurile, când acesta sunt de trei sau patru ori mai mari decât în orice altă parte”, a adăugat el.

Procesul i-a acuzat pe cei care conduc reţeaua de cinematografe a cărui client era Thomson că au încălcat Legea pentru Protecţia Consumatorului prin taxarea în plus a gustărilor şi cere să fie returnaţi banii celor care au fost victimele preţurilor mari, nejustificate.

Cu toate acestea, unii experţi în asemenea cazuri sunt de părere că procesul va fi abandonat până la urmă de bărbatul nemulţumit şi că cea mai bună metodă de a ocoli preţurile mari este aceea de a ocoli standurile cu gustări din cinematografe.



Părerea ta

Spune-ţi părerea
AeroX pe 7 martie 2012 10:02
Vai, pai si la noi cum e? O sticla de Coca Cola la 0.5l costa vreo 2 lei si 50 de bani in Real-ul din AFI Cotroceni. La barul Cinema City costa cel putin 7 lei si 50 de bani. Practic, cand te duci singur la film, platesti 2 bilete in loc de unul, daca mai alegi si consumatia de la barul lor. Si CHIAR SI NOI avem parte de interzicerea gustarilor din afara barului. Uneori ii mai pacalesti daca ai cu tine produse care se cam vand si la barul lor. Inca n-au ajuns in situatia de a cere si bonul produselor la intrare in cinematograf. Dar si ce sa cumperi de la ei? Popcornul nu mi-a placut niciodata, nachos impute sala...nu suport cand sta cineva aproape de mine si rontaie chestiile alea. Dar na, sa zicem ca eu am pofta de McDonalds(tot e pe aproape) cand ma uit la vreun film sau de orice altceva ce nu se gaseste la barul lor. Noroc ca mai port un rucsac cu mine de obicei, ca nu ma cauta nimeni acolo!
Dar de ce sa ne plangem noi? Suntem oricum jecmaniti tot timpul, oriunde. Dar daca si americanii se simt asa...:)) Adevarul e ca aia merg si isi permit sa mearga si mult mai des la film/cinema, totusi...

gianina.balerina pe 7 martie 2012 11:41
nuj ce sa zic si mie mi se par super-scumpe la cinema, de aia... de fiecare data cand ajung, merg cu bilet redus si nu-mi cumpar nimic. de banii aia imi iau 10 pungi de popcorn de la star si vad 10 filme acasa. sooo...
jack_d pe 7 martie 2012 12:34
subscriu - imi place sa merg la cinematograf dar datorita preturilor extrem de mari ale gustarilor prefer sa-mi iau ceva in buzunar din supermarket.
kalamity90 pe 7 martie 2012 12:40
mi se pare normal sa nu cumperi de la ei mai ales cand sunt magazine prin apropiere si daca ai si buzunare adanci ;).
Bayard pe 7 martie 2012 15:58
si daca te prind, te dau afara fara sa clipeasca :)
kalamity90 pe 7 martie 2012 23:01
nu te prind :)
dacoda pe 7 martie 2012 12:54
aveti dreptate in legatura cu preturile din salile de cinema sau alte locuri , dar pe nimeni nu intereseaza asta
CosminHorrorMaster pe 7 martie 2012 12:59
Bravo lui ! Asa ar trebui sa faca si romanii...
calin88 pe 7 martie 2012 14:06
cred ca toti ne luam un suc sau ceva de rontait de la magazin, ca doar avem buzunare, nu-i vorba ca n-am avea 15 lei sa luam un popcorn si un suc la dozator, dar de ce sa platesti ceva la suprapret doar as a aiurea ca sa arunci cu banii, doar nici filmul nu e ieftin, spre 20 ron, sa nu mai zic ca am foost acum cateva luni la Baneasa si a fost filmul vreo 30 si ceva de ron si rontaiala inca pe-atat!
Bayard pe 7 martie 2012 14:25
Mda, e jenant!!! O cola la 1 litru este 12 lei!!! cam cat 5 litri intr-un supermarket.... obscen!!! Mai ales ca toate mallurile cumpara sucurile en-gross, nu la sticle mici. Practic un meniu costa cat biletul :(
Skynet.Zbenga pe 7 martie 2012 15:56
tare articol
Intradevar, preturile exagerate si la noi. Daca la filme mie mi se par cat de cat ok, la racoritoare si popcorn sunt mult prea mari

tonymaestrul pe 7 martie 2012 18:46
Oameni buni, daca nu ar fi preturile asa exagerate la bauturi si floricele cum crezi ca ar rezista cinematografele??? cu 20 de lei pe un bilet? sa fim seriosi. Parerea mea e ca daca ti se pare scump si nu-ti permiti nu cumperi.
Teddy-T pe 7 martie 2012 20:41
Loooool dc se plange toata lumea? de parca voi nati intrat cu altcv din afara :))) eu am vaz si un tip cu caine in cinama!!! :))) am murit de ras =)
iar de preturi who gives a fuck? nu te obliga nimeni sa cumperi de la ei ca altfel nu poti viziona filmul :))
filmu dureaza 90 min sau hai sa zic 120 cel mult :| nu puteti sa stai fara sa mancati in ciname ? luativa meniu de la burger inainte sau dupa film
sau daca vreti neaparat popcorn facetiva frate card e moka ,iti iei bilet mai ieftin si la nush cate puncte mai prim si meniu de ei gratis :)))
lol

b0b0cin3filul pe 7 martie 2012 20:45
Are dreptate tovarasu' de mai sus. Intamplator, am lucrat vreo doua week-enduri la un proaspat cinematograf din orasul meu (inchis din cauza vanzarilor slabe si a mentalitatii de maimuta: trag di pi niet uai filmu shi banii ii beu) si pretul la suc era dublu (5 lei = 0.5 l) iar dintr-o punga de popocorn mare care costa tot 5 lei mancau doua persoane pe saturare, iar daca-ti era foame tare, mancai una din aceia si te potoleai. Multa lume e indignata ca nu te lasa cu produse. Poi va pun o intrebare legitima: In orice cafenea, bar, discoteca vii cu produsele de acasa? Te duci ca sa iesi in oras nu? Sa te destinzi. Ma supara gandirea aceasta cum c-ar fi o necesitate sa mergi la film si ca ai o obligatie ca apoi cand cineva pomeneste de un film noi, tu, cu nasul pe sus: L-am vazut la cinema....Totusi, daca vrei sa vezi un film neaparat, nu trebuie sa molfai ceva! Daca iti pui intrebarea: E vineri seara, ce facem, stam in casa? Atunci ar trebui sa fii dispus sa nu te uiti asa des in portofel, mai ales daca scoti o fata.
Acum 20-30 de ani, se statea la coada 2 ore la cinema ca nu erau televizoare full hd cu 300 de canale si parca tot mai frumos era atunci, zic eu.

b0b0cin3filul pe 7 martie 2012 20:53
Legat de preturi, aceleasi preturi sunt si in barurile, cafenelele de care mentionam, diferenta e ca la cinema bei si vezi un film, intr-un bar bei si vorbesti cu respectivii parteneri de baut. Cu aceasta strategie (daca-i pot spune strategie) se intretin toate aceste locatii. De unde sa scoata bani altfel? Da, sunt niste bisnitari, si ce? Sa ne gandim ca diferenta aceia de bani e cazarea, timpul in care ocup o masa intr-un bar sau un scaun intr-un cinematograf. Cand se ajunge la o triplare a pretului sau chiar mai mult, e suparator si chiar condamnabil, de acord. Preturile ar trebui sa coincida cu salariul minim, dar nu e nici pe departe asa.
sm_4_rt pe 7 martie 2012 22:25
Bai nu zice nimeni sa nu fie putin mai scumpe decat la supermarket, dar nici pret de restaurat totusi...
daddyxtc pe 7 martie 2012 23:47
Initial am avut intentia sa fiu de acord cu majoritatea celor ce si-au dat cu parerea mai sus, insa pana la urma cred ca b0b0cin3filul'' are dreptate si subscriu celor spuse de el. Daca vrei sa ai conditii, confort si calitate ridicata, trebuie sa platesti. Nu conteaza de unde si cum provin banii pt a asigura cele de mai sus. Asta tine de conceptul de marketing si de vanzare. Putea fi de exemplu, 60 de roni pretul biletului si aveai incluse popcorn si cola.Era tot aia. Luati ca reper un hotel, un restaurant, un club..si o sa vedeti ca, unde platiti putin...tot atat si primiti..adica putin. Imi aduc aminte de cinema-urile dinaintea mall-urilor., mai ales cele de pe Bd Elisabeta (parca). Era jale in ele de mizerie si sobolanime. Plus ca erau pline de toti índienii' cartierului. Asa ca...prefer sa ma duc mai rarut, dar in conditii civilizate.
AeroX pe 8 martie 2012 16:07
Ce vorbesti tu? Realitatea e cu totul alta! Oricat ai plati tot alea-s conditiile in sala! Te duci la film! Nu te duci la restaurant/bar! Faptul ca o sa-mi cumpar eu o sticluta de Cola la 0,5l cu 7,5 lei sau niste M&M(tot scump de pici pe jos) nu imi aduce mie mai mult confort in sala de cinema! Tot aceiasi pusti prost crescuti vezi in sala, tot aceiasi cocalari care vin sa vorbeasca pe tot parcursul filmului ca sunt la film, dar nu stiu nici numele filmului(daca nu e vreun blockbuster popular), tot aceiasi indivizi care-ti ocupa si locul rezervat de tine, cu toate ca nici macar nu e sala goala de sa zici ca iti gasesti loc si altundeva, ci arhiplina, TOT ACELEASI RECLAME(macar de ar fi doar trailere) dinaintea filmului ce tin cel putin 15-20 minute!
catasmile17 pe 11 martie 2012 01:01
Cam asta este ...sa mergi la cinema este cam scump !!! Acum depinde si unde stai; daca stai intr-un oras mai mic unde nu poti sa mergi la cinema ....cheltuielile sunt enorme !!! Dar acum.. ce sa-i faci asta e! Daca vrei sa te uiti la un film anume faci anumite sacrificii !!!
Interesant articolul !! A facut ce trebuia omul asta !!!

alex_il_fenomeno pe 12 martie 2012 19:47
de cand s-a mai modernizat cinema-ul de aici , o Coca Cola sau orice bautura la 0.5 e 4 lei , la fel si punga mica de popcorn ... dar ce sa faci , asta e .

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells