View Single Post
Old 26 Jan 2015, 23:43   #39
Mercutio
Guru
 
Mercutio
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,333
Originally Posted by robertsandu:
Favorita mea e scena filmată în mașină. Are o încadrare atât de strânsă încât parcă simbolizează perfect sentimentul lui Vitelli din acel moment -- asta vis-a-vis de expressionism și de modul cum încadrarea strânsă poate fi folosită ca mod de a ilustra frica personajelor. Un exemplu despre cum forma poate fi folosită pentru a crea conținut. Sunt 4 elemente care creează simultan conținut aici: încadrarea, cromatica scenei, conținutul imaginii (mafioții îl înghesuie -- și la propriu, și la figurat -- pe Cosmo) povestea.


as mai adauga ceva in ceea ce priveste stop-cadrul acesta. in primul rand focala. filmarea e facuta cu o focala lunga (teleobiectiv) care ingramadeste lucrurile, spre deosebire de o focala scurta (wideangle) care le distanteaza si micsoreaza. focala e un mijloc de expresie foarte des utilizat pentru a sublinia apropierea sau departarea intre personaje, lucruri. in cazul de fata accentueaza constrangerea la care este supus Vitelli de catre mafioti in acel moment. personajele par ingramadite, Vitelli prins in mijloc, constrans. un alt element care adauga dramatism e imaginea low-key, adica o imagine in care e preponderenta umbra, specifica filmelor noir. si da, ai dreptate robert, atmosfera e una de film noir, si as mentiona si acel sentiment de fatalism, specific personajelor de film noir, ce reiese din ultima scena, in care Vitelli, desi vrea sa para colocvial, stie ca e terminat, si ca mai devreme sau mai tarziu mafiotii il vor asasina.
__________________
Comme au cinema

Last edited by Mercutio : 26 Jan 2015 at 23:47.
Mercutio is offline   Reply With Quote sendpm.gif